تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه خبر داد

طراحی دو نرم‌افزار راهبردی برای صنایع فولاد و نیشکر در دانشگاه شهید چمران اهواز

  • کد خبر : 9621
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۴:۰۱
طراحی دو نرم‌افزار راهبردی برای صنایع فولاد و نیشکر در دانشگاه شهید چمران اهواز
رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تشریح مهمترین پروژه‌های در دست اجرای این دانشکده با همکاری صنایع، از طراحی دو نرم‌افزار برای صنایع فولاد و نیشکر در خوزستان توسط محققان این دانشگاه خبر داد.

دکتر غلامرضا اکبری‌زاده با اشاره به نشست‌های برگزار شده با شرکت‌های توزیع نیروی برق استان خوزستان، اظهار کرد: در این نشست برای حضور در نخستین جشنواره و فن‌بازار صنعت برق ایران گفت‌وگو شد. نخستین فن بازار تخصصی صنعت برق ایران ۲۳ تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد و استان خوزستان در یکی از غرفه‌ها دستاوردهای خود را که پروژه دانشگاهی است در معرض دید قرار می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه‌های این دانشکده در حوزه برق، ادامه داد: یک نرم افزار برای “شناسایی ایزولاسیون خطوط توزیع برق با استفاده از پردازش تصاویر دوربین کرونا ویژن” در سال ۹۸ توسط محققان دانشگاه شهید چمران اهواز طراحی و تولید شد و در حال حاضر در شرکت توزیع برق خوزستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی این نرم‌افزار، عیب‌یابی تجهیزات موجود در خطوط برق است.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: عیب و مشکلات فیوزها، کاتدها، ترانسفورماتور و برق‌گیرها پیش از اینکه منجر به خاموشی شبکه و قطعی برق شود، توسط این نرم‌افزار بومی شناسایی می‌شود و راهکار رفع عیب را نیز ارائه می‌دهد. این نرم‌افزار قرار است در نخستین فن‌بازار تخصصی صنعت برق ایران ارائه شود. این نرم افزار بومی همچنین در سال ۹۹، به عنوان پروژه برتر توانیر در سطح کشور انتخاب شد.

وی گفت: در این فن‌بازار روی پروژه‌های ملی که خلاقیت و نوآوری دارند، سرمایه گذاری انجام می‌شود تا به تولید انبوه برسند.

بومی‌سازی نرم‌افزار اندازه‌گیری کریستال‌های نیشکر

اکبری‌زاده با اشاره به دیگر طرح‌های شاخص دانشکده مهندسی عنوان کرد: در حال حاضر، پروژه‌ای از شرکت نیشکر که نرم‌افزار اندازه‌گیری کریستال‌های نیشکر با استفاده از تکنیک پردازش تصویر است، طراحی شده است. نمونه خارجی این نرم‌افزار به قیمت ۶ هزار دلار از خارج از کشور وارد می‌شد در حالی که ما این نرم‌افزار را به قیمت ۴۵ میلیون تومان بومی‌سازی کردیم و البته نسبت به نمونه خارجی‌اش، قابلیت‌های بیشتری نیز دارد.

طراحی نرم‌افزار ویژه عیوب در شمش‌های فولادی

وی افزود: طراحی نرم‌افزار ویژه پیدا کردن “عیوب ابعاد سطح مقطع شمش فولادی” نیز در دست اجرا است. این نرم‌افزار به کمک خط تولید شرکت فولاد خوزستان خواهد آمد و شمش‌های فولادی تولید شده را مورد پایش قرار خواهد داد.

رئیس دانشکده مهندسی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اگر عیوبی از جمله بادکردگی و یا پوسته شدن و شوره مذاب در سطح این شمش‌ها پیدا شود، این نرم‌افزار آن‌ها را شناسایی می‌کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9621

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت