تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
4
استاندار خوزستان تاکید کرد

ضرورت شناسایی کانون‌ها و جریان‌های قدرت توسط اساتید بسیجی

  • کد خبر : 5390
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
استاندار خوزستان با بیان اینکه فعالیت جریان‌های قدرت و ثروت موجب ایجاد مانع در پیشرفت کشور می‌شود، گفت: اساتید بسیجی و عالم باید نسبت به شناسایی این کانون های قدرت و نحوه مقابله با آنها ورود و هم اندیشی داشته باشند.

به گزارش بهین خبر، علی‌اکبر حسینی‌محراب در آیین گرامیداشت اساتید بسیجی که امروز (۳۱ خردادماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بحث کانون‌های قدرت و ثروتی که معمولا مانع اصلی پیشرفت کشور می‌شوند مطرح است و بنا بر جهاد تبیین، وظیفه اساتید و دانشجویان است که قلم بزنند و تبیین کنند.

به گزارش بهین خبر،وی افزود: وقتی می‌خواهیم به یک امر در کشور بپردازیم، گروه‌ها و جریاناتی در مسیر قرار می‌گیرند که بنا بر منافع گروهی، با مسائل برخورد می‌کنند و می‌بینیم که خیلی از پروژه‌های استانی و کشوری که پیشرفت نکرده‌اند به این علت بوده است. اگر یک پروژه سال‌ها پیشرفت نداشته است باید آسیب‌های مدیریتی آن شناسایی شود اما این مسائل سبب می‌شود حرکت و رشد و آبادانی شکل نگیرد.

استاندار خوزستان گفت: رهبری در سال ۹۵ در ملاقات با نمایندگان مجلس به این مساله کانون قدرت و ثروت اشاره کردند؛ جریان‌هایی که می‌توانند قدرت تولید کنند از جمله کانون‌ها، افراد، گروه‌ها، سیاسیون و ستادهای انتخاباتی به اضافه ثروتمندانی که در قالب کارخانه‌دار، تاجر، دلال واسطه. قدرت به ذات خود خیلی می‌تواند خیر ایجاد کند اما اگر در خدمت انقلاب اسلامی و مردم باشد و ثروت نیز این گونه است.

وی بیان کرد: گاهی افرادی وجود دارند که مسیرها و خلاءها را خوب شناسایی می‌کنند و در کنار قدرت قرار می‌گیرند، وقتی کانون شکل گرفت دیگر حد و مرزی برای آن قائل نیست و هر کاری انجام می‌دهد. با تمسک به قدرت و ثروت است که خیلی از افراد در پروژه‌ها انحصار ایجاد می‌کنند و این مساله سبب می‌شود افراد فرهیخته و با توانایی علمی بالا در رقابت با این جریان عقب بمانند.

حسینی‌محراب عنوان کرد: ما به عنوان فرهیختگان این جامعه باید روی این موضوع دست بگذاریم زیرا تمام حرکت این افراد از نظرشان قانونی است و همه مسائل را نیز رعایت می‌کنند. در سال‌های گذشته کانون‌های زیادی شکل گرفته و این‌ها توانسته‌اند در خصوصی‌سازی و جاهای دیگر نفوذ ایجاد کنند. در اهواز افرادی بودند که از طریق تشکیل کانون ثروت و قدرت توانستند مناقصات فولاد را برنده شوند یا موارد دیگر. در این خصوص دیدیم که در قوه قضائیه افرادی محاکمه شدند.

وی بیان کرد: اساتید بسیجی و عالم باید در اموری که با مانع روبه‌رو می‌شوند با دید دیگری نیز برخورد کند؛ این دید، شناخت این کانون‌ها است. هیات مدیران شرکت‌ها را ببینید و اینکه ذی‌نفعان چکار می‌کنند. می‌بینیم یک شرکت است اما هر کدام نماینده ۱۰ تا ۱۵ شرکت است. نگاه عالمانه و حضور انسان‌های مجاهد می‌تواند روبه‌روی این‌ها بایستد.

استاندار خوزستان گفت: دانشگاه به ویژه اساتیدی که درباره این موضوع اطلاعات و تجربه دارند، حتما می‌توانند در شفاف‌سازی امور کمک کنند. اصرار بر دولت الکترونیک و تجمیع اطلاعات دستگاه‌ها برای این است.

حسینی‌محراب افزود: توقع از اساتید و دانشجویان این است که به صورت تیمی درباره موضوعاتی که احصاء شده است، راهکار ارئه دهند. همه به تنهایی خوب صحبت می‌کنیم و ایده داریم اما وقتی ایده می‌خواهد تبدیل به کار جمعی شود، برخی‌ها نمی‌خواهند نیروهای جوان و متفکر وارد میدان شوند.

وی گفت: فعالیت در خصوص صنعت انرژی نو را در استان خوزستان خیلی کم داریم در حالی که استان‌هایی که گرمای ما را ندارند شرکت‌های زیادی در این حوزه توسعه داده‌اند. با فکر نو و جدید می‌توان مشکلات را حل کرد. پایان‌نامه‌ها و ایده‌ها باید به این سمت و سو بروند و جمع‌آوری شوند و راهکار عملیاتی ارائه شود. در بودجه نیز به راهکارهای خوب نیاز داریم.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت