تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز

صنایع اهواز متناسب با آلایندگی‌شان، فضای سبز ایجاد کنند

  • کد خبر : 7355
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۲۲
صنایع اهواز متناسب با آلایندگی‌شان، فضای سبز ایجاد کنند
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم ایجاد کمربند سبز اهواز، گفت: وقتی شرکت‌ها در شهری در حال تولید یا آلایندگی هستند باید بخشی از درآمد خود را برای شهروندان هزینه کنند تا آثار زیان‌بار آلایندگی صنعت خود را کاهش دهند و یکی از کارها در این زمینه توسعه فضای سبز است.

علی اصغر اسداللهی، در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز اهواز اظهار کرد: در حال حاضر علاوه بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع کمربند سبز اهواز، ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار مترمربع فضای سبز داریم که البته این سرانه با احتساب باغچه‌های کنار خیابان‌ها، آیلندها و قطعات ترافیکی دارای فضای سبز محاسبه شده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفری اهواز، افزود: بدون احتساب کمربند سبز و تنها با در نظر گرفتن فضای سبز در اختیار شهرداری، سرانه فضای سبز برای هر نفر حدود ۱۲ متر مربع است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: فضای سبز مناطقی مانند نیوساید و شهرک نفت نیز که در اختیار شهرداری نیز در حال محاسبه است تا اگر خواستند قطع درختان را انجام دهند، مطلع شویم و جلوگیری کنیم.

اسداللهی ادامه داد: بنا بر قانون، هیچ موسسه یا نهاد یا ارگانی نمی‌تواند درختی را در مجموعه خود قطع کند یا کاربری فضای سبز خود را تغییر دهد. بنابراین در حال احصای فضای سبز اهواز در همه بخش‌ها هستیم تا در حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری و سوءاستفاده از آن کمک کنیم.

وی با تاکید بر لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعیسوی  ازصنایع آلاینده بیان کرد: وقتی شرکت‌ها در شهری در حال تولید یا آلایندگی هستند باید بخشی از درآمد خود را برای شهروندان هزینه کنند تا آثار زیان‌بار آلایندگی صنعت خود را کاهش دهند و یکی از کارها در این زمینه توسعه فضای سبز است.  

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در سال‌های گذشته کم و بیش در اهواز ایجاد فضای سبز از سوی صنایع آلاینده انجام شده است اما باید کمربند سبز اهواز تکمیل شود.

وی عنوان کرد: اجرای کمربند سبز اهواز با وسعت ۷۲ کیلومتر در سال ۹۱ مصوب شد و اجرای آن به شرکت‌ها و موسسات مختلف واگذار شده است. اجرای ۱۲.۵ کیلومتر از کمربند سبز به شهرداری اهواز واگذار شده که ۸.۵ کیلومتر از این مساحت، ایجاد شده است.

اسداللهی بیان کرد: دیگر شرکت‌ها و موسسات نیز باید بر اساس تعهدات خود کمربند سبز اهواز را ایجاد کنند. همچنین باید متناسب با میزان آلایندگی‌شان فضای سبز در شهر ایجاد کنند تا آلایندگی کاهش یابد. 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت