تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

شهردار کلانشهر اهواز: میزان اختیارات شهردار در سرعت اجرای پروژه‌ها موثر است

  • کد خبر : 8951
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
شهردار کلانشهر اهواز: میزان اختیارات شهردار در سرعت اجرای پروژه‌ها موثر است
شهردار کلانشهر اهواز کاهش و افزایش میزان اختیارات شهردار را در سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی و شهری موثر دانست.

رضا امینی در خصوص کلیات طرح تقلیل اختیارات شهردار که به تصویب شورای شهر رسید بیان کرد: شهرداری اهواز همواره خود را مکلف به اجرای قانون دانسته و سیاست‌گذاری‌های شورا را در قالب برنامه‌های بلند و میان مدت انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر تاثیر افزایش اختیارات شهردار در بالا بردن سرعت اجرای پروژه‌ها افزود: در صورت کاهش اختیارات، بیشتر پروژه‌ها برای تصمیم‌گیری به شورا واگذار می‌شود زمان اجرا را طولانی می‌کند.

امینی ادامه داد: سقف اختیارات در شهرداری تهران، شیراز، اصفهان، قم و زاهدان به ترتیب سه هزار میلیارد ریال، یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال، ۵۸۰ میلیارد ریال و ۲۹۰ میلیارد ریال است در حالی که این میزان برای شهرداری اهواز ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و قرار است به ۶۰ میلیارد ریال کاهش پیدا کند.

مگر ممکن است در ارگان بزرگی همچون شهرداری، شفافیت نباشد

شهردار کلانشهر اهواز در خصوص شفافیت در وضعیت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری گفت: مگر ممکن است در ارگان بزرگی همچون شهرداری، شفافیت نباشد؛ در گذشته حقوق و دستمزدها به صورت سنتی پرداخت می‌شد و رابطه بین پیمانکاران و شهرداری، شفاف و روشن نبود اما بعد از طراحی یک سامانه، تمام حقوق و دستمزدها و همچنین ورود و خروج نیروها از شهرداری ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر حق ورود در تمام زمینه‌ها را دارد بیان کرد: بر اساس هماهنگی با شورای شهر اهواز قرار شد نیرویی به شهرداری اضافه نشود تا بار سنگین حقوق و جریان مالی این ارگان نسبت به کل بودجه کاهش پیدا کند.

رییس شورای شهر اهواز چندی پیش اعلام کرد که “برخی از نامه‌های شهرداری به یک باره ناپدید شده و یا دارای نقص هستند” و شهردار اهواز پاسخ داد: برخی از نامه‌ها نیاز به اطلاعات گسترده‌ای داشته و ممکن است پاسخ آنها سه ماه طول بکشد که این موضوع به معنی گم شدن نامه‌ها نیست.

طرح “تقلیل اختیارات شهردار اهواز” دستور کار صد و سی و یکمین جلسه شورای شهر اهواز بود که با دستور پورموسوی رییس شورای شهر اهواز کلیات این طرح به رای گذاشته شد و با هفت رای به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد جزئیات این طرح با حضور تمامی اعضای شورا در کمیسیون تلفیق بازنگری شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت