تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
7
شهردار آبادان گفت:

شهردار: سرقت باکس‌های زباله به معضلی برای شهرداری آبادان تبدیل شده است

  • کد خبر : 5749
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
شهردار: سرقت باکس‌های زباله به معضلی برای شهرداری آبادان تبدیل شده است
شهردار آبادان گفت: روند رو به افرایش مفقود شدن و به آتش کشیدن باکس‌های زباله در این شهر به معضلی جدی برای شهرداری تبدیل شده است.

به گزارش بهین خبر و به نقل از ایرنا یاسین کاوه‌پور روز یکشنبه اظهارکرد: اخیرا افزایش سرقت باکس‌های زباله در این شهر به معضلی برای شهروندان و شهرداری آبادان تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سرقت تاسیسات و تجهیزات عمومی سبب بروز مشکل در خدمات رسانی به شهروندان می‌شود، افزود: تاکنون ۸۷ باکس سوزانده و ۱۳۱ باکس زباله در سطح شهر به سرقت رفته است.

شهردار آبادان از شناسایی یک سارق باکس زباله در این شهرستان با پیگیری گزارش‌های مردمی درخصوص مفقودی مخازن زباله به کمک دستگاه قضا خبر داد و گفت: این متهم با اقدامات قانونی راهی زندان شد.

وی آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ طرح عمرانی در آبادان را یادآور شد و افزود: این طرح ها طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای بهسازی معابر و خدمات رسانی به شهروندان اجرا خواهند شد.

کاوه پور با اشاره به تقسیم بندی اولویت‌های کاری شهرداری به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گفت: پس از متروپل وضعیت شهرداری و شهر نابسامان بود که با هماهنگی شورای اسلامی شهر ساماندهی وضعیت نیروها و سیستم مالی، خدمات شهری، نگهداشت شهری و فضای سبز، زیباسازی و اجرای طرح‌های عمرانی با اولویت فسادستیزی در برنامه‌های کاری قرار گرفت.

وی افزود: بسته بودن حساب‌های بانکی و بدهی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال که سه هزار میلیارد ریال آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی است، یکی از چالش‌های شهرداری آبادان به شمار می رود.

شهردار آبادان ساماندهی وضعیت حساب‌های مالی با ایجاد انضباط مالی و اداری را یادآور شد و اظهارکرد: وضعیت نگهداشت شهری نیز در حوزه خدمات شهری ساماندهی شد.

۱۰۰ طرح عمرانی در شهر آبادان تعریف شد

کاوه پور اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ طرح عمرانی در شهر آبادان تعریف شده که تعدادی از آنها در در مناطق ذوالفقاری، کوی فرهنگیان، چهار فاز امیرآباد، شطیط، احمد آباد، امیری، سلیچ و کوی کارگر در حال اجرا است و مابقی پس از مناقصه و مراحل قانونی آغاز خواهند شد.

وی این طرح‌ها را شامل ساحل سازی اروند و بهمنشیر، احداث پارک، اصلاح‌های هندسی و پل روگذر چند سطحی دانست و افزود: سرانه فضای سبز باتوجه به آب و هوا در ایران به طور متوسط ۱۵ مترمربع است که در آبادان این سرانه ۶ مترمربع است و سعی داریم تا سال آینده این سرانه را به ۱۰ مترمربع برسانیم.

شهردار آبادان خواستار همراهی شرکت‌ها و صنایع موجود در آبادان برای ایجاد زیرساخت‌های شهری شد و گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم شاهد نگاه ویژه‌ای به خوزستان و آبادان بودیم و اعتباراتی برای عمران شهری در نظر گرفته شد که برای بعضی شهرداری‌ها در حد معجزه بود.

وی افزود: اعتبارات تخصیص یافته به آبادان در مقابل مشکلات با توجه به میزان بالای خرابی‌های شهر اندک است و در این راه، صنایع و شرکت‌های حاضر در آبادان باید حق و حقوق قانونی تعیین شده را به شهرداری پرداخت نمایند.

کاوه پور با اشاره به نوسازی ناوگان شهری گفت: ۱۶ دستگاه اتوبوس با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و سازمان شهرداری‌های کشور به آبادان اختصاص یافت که پنج دستگاه وارد آبادان شد و ۱۱ دستگاه دیگر نیز به زودی به آبادان می‌آیند تا خدمات رسانی بهتری به شهروندان آبادانی صورت گیرد.
وی رایگان شدن اتوبوسرانی شهری تا پایان سال را یادآور شد و افزود: با همکفری شورای شهر، فرماندار ویژه و سازمان منطقه آزاد اروند در راستای خدمات رسانی به شهروندان این اقدام صورت گرفت و اکنون شاهدیم که شهرهای دیگر با الگوبرداری از آبادان اقدام به اجرای این طرح کردند.

شهردار آبادان بیان کرد: احداث سه پارک بزرگ با هدف افزایش سرانه فضای سبز از دیگر برنامه‌های شهرداری آبادان در سال جاری است که تامین اعتبار آنها انجام شده و عملیات احداث آنها با تعیین پیمانکار واجد شرایط آغاز خواهد شد

منبع ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5749

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت