تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

شهردار: روکش آسفالت ۵۰۰ خیابان آبادان در یک سال گذشته انجام شد

  • کد خبر : 10035
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۱۱
شهردار: روکش آسفالت ۵۰۰ خیابان آبادان در یک سال گذشته انجام شد
شهردار آبادان گفت: در یک سال گذشته با تلاش مجموعه شهرداری و با مشارکت برخی دستگاه های مختلف، ۵۰۰ خیابان در این شهر روکش آسفالت شدند.

یاسین کاوه‌پور اظهار کرد: اکثر معابر آبادان به لحاظ زیرساختی و روکش آسفالت شرایط نامناسبی دارند که ترمیم و اجرای عملیات روکش آسفالت در این خیابان‌ها و معابر از اولویت‌های کاری شهرداری است.

وی افزود: شهرداری آبادان برنامه‌های کاری خود را در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به شورای شهر ارائه و برنامه کوتاه مدت در زمان یک ساله، میان مدت در زمان ۲ ساله و بلند مدت در زمان سه ساله تعریف شد.

شهردار آبادان گفت: برنامه کوتاه مدت مدیریت شهری، با تلاش مجموعه شهرداری و حمایت اعضای شورای شهر، فرماندار، امام جمعه، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، سازمان منطقه آزاد اروند و تعامل پالایشگاه در یک سال گذشته اجرایی شد.

کاوه‌پور با اشاره به اجرایی شدن نهضت آسفالت در آبادان بعد از چندین سال بیان کرد: شعار نهضت آسفالت در آبادان قبلا داده شده بود ولی به مرحله اجرا نرسید اما در یک سال گذشته منجر به آسفالت ۵۰۰ خیابان این شهر شد و شهروندان شعار نهضت آسفالت را لمس و انقلابی در آسفالت آبادان ایجاد شد.

وی افزود: البته خیلی از محلات و معابر آبادان نیازمند پروژه عمرانی و روکش آسفالت است ولی به‌دلیل مهیا نبودن زیرساخت‌ها از جمله فاضلاب، برق، گاز و مخابرات نمی‌توان در آنها روکش آسفالت را به مرحله اجرا درآورد و شهرداری نمی‌تواند بیت‌المال را هدر دهد و ناچاریم تا مهیا شدن زیرساخت‌های لازم صبر کنیم.

شهردار آبادان گفت: متاسفانه بیش از ۳۰ سال در برخی معابر روکش آسفالت به مرحله اجرا نرسیده و تبدیل به معابر خاکی شدند و سعی داریم این معابر را ساماندهی تا خدمات رسانی به شهروندان به شکل مطلوب ارائه شود.

وی با اشاره به اجرای پروژه عمرانی در مناطق مختلف شهر گفت: در کوی فرهنگیان و سلیچ غربی و شرقی، چند بخش از کوی ذوالفقاری با مشارکت منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و اداره بنادر و دریانوردی عملیات روکش آسفالت در حال اجراست.

کاوه‌پور گفت: همچنین برخی پروژه‌ها مانند کوی پلیس، بخشی از کوی ذوالفقاری و کوی قدس توسط شهرداری در حال اجراست ضمن اینکه در منطقه علوانیه و شهرک دریا پروژه عمرانی با مشارکت شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست.

شهردار آبادان اظهار کرد: در مناطق سده و جمشید آباد که از بافت فرسوده به شمار می‌روند با مشارکت بنیاد مسکن پروژه روکش آسفالت در حال اجراست و در منطقه امیر آباد نیز پروژه عمرانی با مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند و قرارگاه خاتم اجرای شده است.

وی از اجرای پروژه عمرانی در مرکز شهر خبر داد و گفت: در معابر امیرکبیر، کوی کارگر و احمد آباد که جز مرکز شهر به شمار می‌روند و زیرساخت لازم را دارا بودند نیز اجرای روکش آسفالت در حال اجراست.

کاوه‌پور بیان کرد: برخی معابر کوی شطیط، فیه و کوی ملت نیز پروژه عمرانی در حال اجراست و بطور کلی در تمامی مناطق شهر پروژه عمرانی و روکش آسفالت عملیاتی شده و برای روکش آسفالت در کوی ولیعصر، کوی کارگر و بهارستان نیز مناقصه برگزار شده که پس از شناخت پیمانکار اجرای این پروژه آغاز خواهد شد.

احیا و افزایش فضای سبز در آبادان

وی با اشاره به جلب رضایت مردم پس از تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر با اجرای طرح‌های عمرانی و فضای سبز شهری گفت: با تلاش انجام شده سرانه فضای سبز آبادان اکنون برای هر نفر ۶ متر مربع است و در تلاش هستیم تا پایان سال این مقدار را به ۱۰ متر مربع برای هر نفر برسانیم.

شهردار آبادان افزود: در فضای سبز نگهداری از احداث مهمتر است و به مناطق سه گانه تاکید شد فضاهای سبز موجود احیا شوند ضمن اینکه وسایل بازی در خیلی از پارک‌ها موجود نبود و ۹۰ درصد پارک‌ها فاقد روشنایی مناسب است و اکنون ۸۰ درصد روشنایی پارک‌ها اصلاح شد و ست بازی برای کودکان نیز نصب شد.

کاوه‌پور برای احیا شدن فضای سبز زمان را مهمترین عامل عنوان کرد کرد و گفت: تنوع کاشت گونه‌های گیاهی از دیگر برنامه‌های شهرداری بود که در یک سال اخیر در مناطق، فضای سبز و پارک‌های مختلف به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: احداث چندین پارک در مناطق محروم آبادان طراحی شد اما برآورد ریالی، معارض زمین‌ها و نوع اجرای آن در نظر گرفته شد، برخی زمین‌ها مشکل معارض و مالکیت دارند که سعی در رفع این مشکل داریم.

شهردار آبادان گفت: در مسیر خسروآباد احداث یک پارک بزرگ با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در برنامه قرار دارد و با چند شرکت از جمله پالایشگاه آبادان برای جذب این اعتبار رایزنی شده که امیدواریم در این راه همراه شهرداری باشند.

وی اظهار کرد: برخی نیروهایی که با قرارداد کارگری جذب شده بودند تبدیل به نیروهای ستادی شده بودند و برخی نیز فقط حقوق بگیر شهرداری بودند و ساماندهی این نیروها در الویت کاری قرار گرفت ولی برای خدمات رسانی بهتر با کمبود نیرو مواجه هستیم که بدنبال مجوز برای جذب نیرو هستیم.

کاوه‌پور افزود: برای افزایش سرانه فضای سبز و همچنین احداث پارک نیاز به همراهی سایر ارگان‌ها داریم که البته پالایشگاه برای ساماندهی ورودی شهر بخصوص در بحث فضای سبز پروژه خوبی را با مشارکت شهرداری آغاز کرده ضمن اینکه ساحل سازی جوار اروند رود از دیگر پروژه‌های اجرا شده توسط شهرداری آبادان است، بخش دیگر این پروژه توسط پالایشگاه و بخش دیگر نیز توسط سازمان منطقه آزاد اروند به مرحله اجرا خواهد رسید.

بدهی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شهرداری به تامین اجتماعی

شهردار آبادان در ادامه میزان بدهی شهرداری به سازمان تامین اجتماعی را سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته پرداختی بیمه پرسنل و کارگران به صورت یک سوم یا یک دوم صورت گرفته و حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی‌شد که باعث ایجاد بدهی هنگفت در سال‌های گذشته به این سازمان شده است.

وی افزود: بدلیل این بدهی ۲۸ اماکن با ارزش شهرداری در بازداشت تامین اجتماعی هستند که شاید بخشی از این بدهی را جبران کنند و شهرداری را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

کاوه‌پور بیان کرد: در چند ماه گذشته پرداختی به بیمه توسط سازمان‌ها و مناطق شهرداری کامل شده است تا ضمن جلوگیری از انباشت بدهی مشکلی برای پرسنل و کارگران ایجاد نشود.

شهردار آبادان گفت: تا مناطق و سازمان‌ها تابع شهرداری این رویه را پیش ببرند و منابع مالی را تامین کنند به زمان نیاز دارند و شهرداری مرکزی تا عادی شدن این مورد کنار آنها خواهد بود.

کاوه‌پور افزود: برای پرداخت بدهی به سازمان تامین اجتماعی راهکاری طراحی شده و در پیش خواهیم گرفت ضمن اینکه در یک سال اخیر معوقات زیادی به کارگران و پرسنل شهرداری وجود داشت که پرداختی به آنها صورت گرفت و در چند ماه گذشته حقوق نیز به صورت منظم پرداخت شد.

لایروبی در ۲۵۰ کیلومتر کانال‌ دفع آب‌های سطحی

شهردار آبادان با اشاره به لایروبی کانال دفع آبهای سطحی گفت: در چند سال گذشته لایروبی‌ها در آبادان به شکل اصولی انجام نشده و حتی در برخی موارد سندسازی‌هایی بدون اینکه عملیات انجام شود ساخته شده بود و به نوعی فساد در این مورد صورت گرفت.

کاوه‌پور با اشاره به فساد گسترده در حوزه خدمات شهری در سال‌های گذشته بیان کرد: متاسفانه سواستفاده‌هایی در لایروبی کانال‌های روباز شهرداری گرفت بدون اینکه بهره‌برداری لازم انجام شود، در حوزه خدمات فساد ستیزی را در اولویت قرار دادیم، خدمات رسانی نامطلوب در سال‌های گذشته ماحصل وجود فساد در شهرداری بود.

وی افزود: خیلی از معابر به گواه شهروندان سال‌های سال لایروبی نشده بود را لایروبی کردیم، فاضلاب به بخش زیادی از کانال دفع آبهای سطحی ورود کرده و این کانال‌ها را نابود کرده است.

شهردار آبادان گفت: ۲۵۰ کیلومتر کانال دفع آبهای سطحی در شهر وجود دارد که امسال حدود ۸۰ درصد آن لایروبی به شکل اصولی انجام شد، شفاف سازی عملیات لایروبی با ثبت در سامانه ستاد نیز صورت گرفت.

کاوه‌پور خواستار مشارکت شهروندان آبادانی در برخی پروژهای شهرداری شد و گفت: برخی پروژه‌ها مانند پارک برفی و دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری اولویت را به سرمایه‌گذارانی دادیم که بومی و ساکن شهر آبادان هستند که امیدواریم شهروندان در آن مشارکت داشته باشند.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10035

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت