تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

شعب ویژه رسیدگی به اختلافات عشایر در خوزستان راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 11054
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱
شعب ویژه رسیدگی به اختلافات عشایر در خوزستان راه‌اندازی شد
معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به اختلافات عشایر و طوایف در راستای ترویج صلح، سازش و مبارزه با سنت‌های غلط خبر داد و گفت: ۱۶۴ پرونده قصاص طی سال جاری با همکاری بزرگان طوایف در استان به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست هم‌اندیشی و تخصصی با سران و بزرگان عشایر با موضوع بررسی راهکارهای تسریع در امور صلح و سازش به مناسبت آغاز پویش “به حرمت حضرت فاطمه زهرا (س) می‌بخشم” بیان کرد: بزرگان و سران عشایر ظرفیت عظیمی در ارتقاء امنیت، استقرار نظم پایدار و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در خوزستان هستند.

وی گفت: بزرگان و سران عشایر همیار توانمندی در تمامی بخش‌ها و زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور هستند و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را در ترویج فرهنگ صلح و سازش کرد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: برای کاهش مواردی همچون سنت‌های غلط، آسیب‌های اجتماعی، جرایم و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان، بزرگان و سران عشایر ظرفیت عظیمی برای ارتقای امنیت و استقرار نظم پایدار در خوزستان هستند.

معاون قضایی و رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: همراهی سران، بزرگان طوایف و عشایر از تاثیرگذارترین افراد جامعه علاوه بر کمک به حل اختلافات بین طوایف و افراد، نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله تیراندازی‌ در مراسم و ایجاد امنیت استان دارند.

وی با ابراز رضایتمندی از مشارکت بزرگان و سران عشایر با دستگاه قضایی خوزستان افزود: تشکیل هیات‌های صلح و اجرای پویش‌های مختلف در استان به منظور توسعه صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در حال انجام است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی بر ورود و مشارکت بزرگان و سران طوایف برای جلوگیری از تنش‌های اجتماعی تاکید کرد.

معاون دادستان مرکز خوزستان نیز بیان کرد: رویکرد دستگاه قضای استان به سمت ارتقای تعامل و همکاری متقابل بزرگان و سران عشایر برای دستیابی به راهکارهای مناسب و پیشگیری از جرایم در خوزستان است و برخی تعصبات خلاف شرع و قانون از آفت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در استان هستند که با مشارکت و همکاری بزرگان طوایف برطرف می‌شوند.

قادر موسوی گفت: مهمترین وظیفه و هدف دستگاه قضا اجرای عدالت و افزایش احساس امنیت در جامعه است که برای رسیدن به این هدف، مشارکت و تعامل هر چه بیشتر مردم ضرورت دارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان صلح و سازش در پرونده‌های قضایی استان با اقدامات انجام شده رشد ۵۰۰ درصدی را نسبت به سنوات قبل داشته است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت