تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

سفر به کیش از جیب ملت به نام جانبازان، به کام دیگران

  • کد خبر : 11409
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
سفر به کیش از جیب ملت به نام جانبازان، به کام دیگران
شنیده‌ها حاکی از برگزاری اردوی ورزشی با برآورد هزینه‌کرد چند ده میلیاردی تومانی با حمایت مالی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در منطقه آزاد تجاری کیش به نام جانبازان، اما به کام دیگران است.

به گزارش پایگاه خبری بهین خبر، خبر کوتاه اما از حیث شرایط اقتصادی کشور و روی زمین ماندن مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه مناطق نفت خیز جنوب، در خوزستان، بسیار دردآور بود. زیرا هزینه چند ده میلیاردی اعزام تیم ورزشکاران(ظاهرا) جانباز به کیش، اعطای هدایای نامتعارف و انتقال وسایل نقلیه از خوزستان به کیش از طریق مسیر آبی و دیگر هزینه‌کردهای غیرضروری و سلیقه‌ای خلال این سفر شاید ظاهراً توسط مناطق نفت‌خیز جنوب ، اما حقیقتاً از جیب ملت هزینه شد.

لازم است یادآور شویم، قطع به یقین هیچ جریان رسانه‌ای، مخالفتی با تکریم جانبازان معزز بواسطه فداکاری‌هایشان و حقی که بر گردن انقلاب و نظام داشته‌اند، ندارد. اما این به معنای فرار از پاسخگویی مدیران ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب و عدم پاسخگویی آنان در خصوص بریز و پاش چند ده میلیاردی، حق مردم خوزستان فقط در یک قلم برگزاری اردوی ورزشی، نیست.

آقای مدیرکل، شما مدیر دولت سیزدهم، دولتی که‌ مدعی مبارزه با فساد سیستماتیک است و ممانعت از حیف‌ و میل بیت‌المال و تطمیع طبقات خاص ، اولویت اول تعهدش به مردم و طبقه محروم بود. لذا باید تفاوت عملکرد این دولت با دولت‌های دیگر برای مردم مشهود باشد.

در همین راستا بر مدیران ارشد مجموعه مناطق نفت خیز جنوب لازم است جهت رفع شائبه بریز و بپاش میلیاردی از جیب بیت المال در مقام پاسخگویی حاضر شده و لیست اسامی و نسبت افراد حاضر در تیم اعزامی به کیش با مجموعه نفت را انتشار دهند، تا شائبه اینکه خدایی نکرده اردو به نام ورزشکاران جانباز و به کام دیگران بوده برای افکار عمومی شفاف‌سازی شود.

از آن گذشته آقای مدیرکل، مگر نه اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است،وقتی محرومیت در جای جای خوزستان جلوه‌گری می‌کند، بریز و بپاش چند ده میلیارد تومانی و اعطای هدایای غیرمتعارف از جیب شرکت نفتی که دودش را مردم خوزستان می‌خورند و منفعت مادی‌اش را دیگران می‌برند، چه توجیهی دارد؟

افکار عمومی می‌پرسند اولویت مدیریت هزینه برنامه‌های ورزشی، فرهنگی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب بر چه مبنایی است که باید الزاما منطقه آزاد تجاری کیش مقصد اعزام اردوی تیم ورزشکاران باشد؟

دوم اینکه تعداد ورزشکاران جانباز چند نفر و مدت زمان اردو چه میزان بوده که چند ده میلیارد تومان بابت آن از جیب ملت خرج شد؟

هر چند تلخ و به مذاق مدیران نفتی خوش نیاید اما حقیقت این است که مردم خوزستان بواسطه مشکلات زیست محیطی ایجاد شده توسط مجموعه نفت در استان چندان دل خوشی از آن ندارند، چه بسا معتقدند ای کاش خوزستان نفت نداشت، همچنین مردم از مدیران و شرکت‌های نفتی به چشم کسی که حق خوزستان را ادا نمی‌کنند،نیز دلِ خوشی ندارند تا وقتی که می‌بینند آلاینده‌های نفتی مال ریه‌های مردم خوزستان و درآمد بر عواید و رفاهش به کام نفتی‌ها باشد.

متاسفانه انتشار اخبار بریز و بپاش‌های نفتی و با رقم‌های نجومی هزینه‌کردهایی که اولویت ملت نیست، سبب شده تشت این بلای سیاه بدلیل رویکرد سلیقه‌ای مدیران مجموعه در مدیریت هزینه‌ها در شرایط اقتصادی کشور ، پر سر و صداتر از همیشه بر زمین بیافتد.

یادمان نرود نفت حق تمام مردم ایران است، از جنوب تا شمال،اما مردم خوزستان به واسطه بهایی که از جانشان بابت تولید و استخراج نفت می‌پردازند، بر این بریز و بپاش‌های میلیاردی و سلیقه‌ای حساس‌‌ترند.

فی المجموع، اهالی رسانه و مردم خوزستان منتظر شفاف‌سازی و پاسخگویی مدیران مجموعه مناطق نفت خیز جنوب در خصوص هدررفت بودجه میلیاردی از جیب ملت، هستند،آن هم در شرایطی که آلاینده‌های نفتی، نفس مردم خوزستان را بریده و مسئولیت‌های اجتماعی نفت در این استان، روی زمین مانده!!

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت