تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان؛

سربازان پس از پایان خدمت در خوزستان با فراگیری یک مهارت وارد بازار کار خواهند شد

  • کد خبر : 9677
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۴۰
سربازان پس از پایان خدمت در خوزستان با فراگیری یک مهارت وارد بازار کار خواهند شد
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات مهارتی سربازان استان گفت: سربازان در دوره خدمت سربازی باید یک دوره مهارت آموزی را طی کنند تا از این طریق وارد بازار کار شوند.

سردار حسن شاهوارپور در نشست خبری اولین دوره مسابقات مهارتی سربازان که در سالن جلسات سپاه پاسداران استان خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه مسابقات در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از محورهای تشویق سربازان، رقابت های مهارتی است که در سطح نیروهای مسلح در ۱۵ رشته برگزار می‌شود، سربازان باید در یک رشته شرکت کنند و برترین‌های استان به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی بابیان اینکه مسابقات در رشته‌های درب و پنجره سازی، تیراندازی، پیرایشگری، عکاسی، امداد و نجات، تعمیرکولر، حفاظت فیزیکی و … برگزار می‌شود، ادامه داد: مسابقات از سوم آبان تا ۲۰ آبان به صورت شهرستانی برگزار می شود و برترین‌های هر رشته، ۲۵ آبان به مرکز استان خوزستان و نفرات برتر و نخبه به تهران معرفی می‌شوند.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه یکی از اقداماتی که سربازان در دوره خدمت سربازی آموزش می‌بینند حوزه امنیت در مقابل دشمنان و ضد انقلاب است، افزود: اولین مهارتی که سربازان آموزش می‌بینند مهارت نظامی است که علاوه بر آشنایی با سلاح، با امور مربوط به حوزه پشتیبانی مثل مخابرات و … نیز آشنا می شوند.

لزوم توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در این نشست با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید توسعه یابد، اظهار کرد: امسال بحث نهضت مهارت آموزی در استان شکل گرفته که تلاش می‌کنیم تمام ظرفیت‌های استان را در این راه بکارگیری کنیم.

شهرام ملایی هزاروندی بابیان اینکه ۱۹ هدف در این نهضت درنظر گرفته شده است گفت: آموزش مهارت به ۱۹ گروه هدف برای امسال در خوزستان برنامه ریزی شده که از جمله این گروه‌ها می‌توان به زنان خانه‌دار، دانش آموزان، فارغ التحصیلان، زندانیان و عشایر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه فردی که مهارت دارد هیچگاه بیکار نخواهند بود افزود: مهارت‌هایی که در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود با صرف کمترین هزینه تبدیل به فرصت شغلی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان گفت: سربازی فرصتی است تا آنها مهارتی کسب کنند و از این طریق وارد بازار کار شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9677

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت