تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

سران عشایر خوزستان برای ترویج فرهنگ صلح و سازش پای کار بیایند

  • کد خبر : 12028
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
سران عشایر خوزستان برای ترویج فرهنگ صلح و سازش پای کار بیایند
رییس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: سران عشایر و ریش سفیدان استان برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش اختلافات بین اقوام مختلف پای کار بیایند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی روز شنبه در نشست تخصصی با سران عشایر، طوایف، سادات و بزرگان استان بیان کرد: بزرگان طوایف همواره به صورت خودجوش در نزاع و اختلافات وساطت می‌کنند اما باید این اقدام در استان گسترده شود تا از خسارت‌های مالی و جانی در درگیری‌ها جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه خواستگاه تاسیس شورای حل اختلاف خوزستان است افزود: تشکیل شورای حل اختلاف برگرفته از فرهنگ عشایر است تا مرکزی برای رفع اختلافات و کاهش بار پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها باشد.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد: از سران عشایر درخواست می‌شود نشست‌ها و اقدامات لازم برای ترویج فرهنگ صلح و سازش و جلوگیری از شکل گیری نزاع را انجام دهند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی افزود: خوشبختانه در یک‌سال اخیر با همکاری شیوخ و بزرگان طوایف پرونده‌های نزاع و درگیری زیادی در استان به صلح و سازش ختم شده است.

در ادامه این نشست معاون رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به نقش ارزنده سران و بزرگان عشایر در حل و فصل دعاوی و ایجاد آرامش و امنیت در جامعه بیان کرد: عشایر استان در ترویج فرهنگ صلح و سازش به عنوان الگو در کشور خوش درخشیدند.

پیمان چعباوی خاطر افزود: سران عشایر، طوایف و سادات در جامعه از اعتبار و مقبولیت بالایی برخوردار هستند و از این ظرفیت فرهنگی و معنوی باید برای توسعه امنیت و صلح در استان استفاده کرد.

وی افزود: صلح و سازش، یک جریان مردمی و خودجوش است که ساز و کار خود را دارد و باید با صبر و تامل انجام شود.

بر اساس اعلام دادگستری خوزستان سال گذشته با اقدامات انجام شده برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی از ورود ۵۰۰ نفر به زندان جلوگیری شد و بیش از یکهزار نفر نیز از حبس آزاد شدند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12028

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت