تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
5
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد

سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خوزستان فعال شد

  • کد خبر : 7971
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۴۳
سامانه تسهیلات نوسازی مسکن در خوزستان فعال شد
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده استان که برای مدتی غیر فعال بود اکنون بازگشایی شده است و متقاضیان می‌توانند برای دریافت تسهیلات به سامانه مراجعه کنند.

محمد جامع اظهار کرد: سامانه تسهیلات ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مربوط به شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس www.Facility.udrc.ir برای مدتی امکان خدمات‌رسانی را نداشت، اما با بازگشایی آن، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه وارد پروسه دریافت وام شوند.

وی افزود: متقاضیان بعد از ثبت‌نام در سامانه ویژه ثبت کد پستی خانه و تایید اینکه ملکشان در بافت فرسوده قرار دارد، به صورت مستقیم و برخط به بانکی که قرار است وام را دریافت کنند، متصل می‌شوند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: چنانچه دریافت تسهیلات از سوی این سامانه برای متقاضی تایید نشد، آن‌ها می‌توانند به اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مراجعه و مشکل خود را مطرح کنند.

وی ادامه داد: میزان پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در محدوده‌ها و محلات مشمول طرح‌ها و برنامه‌های بازآفرینی شهری به اشخاص حقیقی و حقوقی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

جامع افزود: برای دریافت این وام‌ها نیاز به سپرده‌گذاری نیست و نرخ سود وام در دوره مشارکت مدنی ۲۳ درصد و مدت مشارکت مدنی براساس واحدهای مسکونی نوساز ۲۴ ماه است. به این معنا که از کل مبلغ وام، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با نرخ سود صفر درصد محاسبه شده که سهم دولت در پایان دوران مشارکت مدنی تقسیط می‌شود.

وی اظهار کرد: تقسیط و واگذاری مطالبات طرح بیش از یک واحد از واحدهای مورد مشارکت به نام متقاضی یا هر خریداری مشروط به تسویه نقدی مطالبات سهم منابع تخصیصی دولت به پروژه است.

جامع ادامه داد: بر این اساس در مجموع میانگین نرخ سود وام ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده برای متقاضیان ۱۱،۵ درصد است.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: متقاضیان دریافت سند ملک در بافت‌های فرسوده نیز می‌توانند طبق بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، به سامانه www.Facility.udrc.ir مراجعه و اطلاعات خود را در آن ثبت و کد رهگیری را دریافت کنند. اطلاعات آن‌ها توسط اداره کل راه و شهرسازی بررسی شده و پس از تایید به اداره کل ثبت اسناد و املاک برای صدور سند ارسال می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7971

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت