تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نهمین مقصد پر بازدید محوطه‌های تاریخی کشور

  • کد خبر : 13502
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۵:۱۲
سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نهمین مقصد پر بازدید محوطه‌های تاریخی کشور
مدیر پایگاه میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر با اشاره به فروش ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیط الکترونیکی در میراث جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در ایام نوروز گفت: سازه‌های آبی تاریخی شوشتر بین دیگر محوطه‌های تاریخی کشور رتبه نهم از نظر تعداد بازدید را کسب کرده است.

امین مهدوی کیا بیان کرد: شوشتر دارای ۱۳ اثر ثبت جهانی است که همه در قالب محوطه‌های میراث جهانی و سازه‌های آبی تاریخی شوشتر نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بیش از بر ۱۰۷ هزار فروش بلیت الکترونیکی در این اثر تاریخی مربوط به محوطه آسیاب‌ها و آبشارها بوده است که در تجمیع با دیگر محوطه‌های ثبت جهانی مثل قلعه سلاسل حدود ۱۲۲ هزار و ۵۰۰ بلیت الکترونیکی در این ایام فروخته شده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر ادامه داد: از لحاظ فروش بلیت الکترونیکی بین محوطه‌های تاریخی که مجموعه‌های فرهنگی، محوطه‌های ثبت ملی و جهانی را شامل می‌شود رتبه نهم را در کشور کسب کردیم و در ارزیابی نسبت به محوطه های میراث جهانی رتبه پنجم بازدید در کشور را دارد.

وی ادامه داد: بازدید از این اثر تاریخی نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ هزار نفری داشته و این درحالی است که سال گذشته این آمار کمتر از۹۶ هزار نفر بود است .

مهدوی کیا با اشاره خدمات متفاوت به گردشگران در ایام نوروز نسبت به سال های گذشته افزود: برپایی بازارچه موقت صنایع دستی در محوطه‌های میراث جهانی شوشتر و بهره مندی از صنعتگران تولید کننده، حفاظت و نحوه مرمت این اثر تاریخی و همچنین معرفی نظام آبی شوشتر در قالب یک کار نمایشگاهی و به صورت کلیپ و با زیرنویس به گردشگران ارایه شد.

مدیر پایگاه میراث جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر ادامه داد: استقرار اکیپ اورژانس و نجات غریق ازجمله کارهای متفاوتی با سال‌های گذشته بود که با توجه به اینکه محوطه‌های میراث جهانی ارتباط مستقیم با آب و رودخانه دارند اقدامات پیشگیرانه حائز اهمیت بود تا گردشگری ایمنی را در محوطه داشته باشیم .

وی با بیان اینکه سازه های آبی و تاریخی شوشتر رتبه اول بازدید در خوزستان را به لحاظ محوطه‌های پر بازدید بر اساس فروش بلیط الکترونیکی کسب کرده است گفت: خدمات ستاد نوروزی به گردشگران تا ۲۴ فروردین و ایام عید فطر ادامه دارد.

مهدوی کیا با تاکید بر همکاری و کمک رسانی دستگاه های متولی بیان کرد: به لحاظ این که میراث جهانی ارتباط مستقیمی با آب و رودخانه دارد این محوطه به تامین حقابه خود نیاز دارند و در صورتی که عملیات پاکسازی و لایروبی این رودخانه ها که متولی آن وزارت نیرو است؛ انجام نشود در واقع حقابه این آثار تامین نشده و این نوسانات دائم آب و تماس با جدارهای ماسه ای این محوطه ها فرسایش آن را تشدید می کند.

وی افزود: این مطالبه ای است که ضرورت دارد وزارت نیز به تعهداتش عمل کند و کمک رسان ما در حفظ و صیانت از این محوطه ها باشد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=13502

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت