تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2

رییس پلیس راهور: روزانه ۱۷۳ تخلف رانندگی در اهواز رخ می‌دهد

  • کد خبر : 7433
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۴۴
رییس پلیس راهور: روزانه ۱۷۳ تخلف رانندگی در اهواز رخ می‌دهد
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز با بیان اینکه انجام تخلف رانندگی در این شهرستان بسیار عادی شده است، گفت: به طور میانگین روزانه ۱۷۳ تخلف راهنمایی و رانندگی در اهواز رخ می‌دهد که از این تعداد ۱۷ تخلف حادثه ساز است.

 سرهنگ ایمان حسنوند در شورای اداری شهرستان اهواز در سرسرای جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: در شهرستان اهواز با سه پدیده راهنمایی و رانندگی مواجه هستیم‌ که یکی از این موارد سد معبر توسط وانت بارهای میوه و تره بار در کنار خیابان‌های اهواز است که روز به روز به تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود و باعث ایجاد گره ترافیکی در شهر شده‌اند.

وی افزود: پدیده دیگر حرکات نمایشی و خطرناک در خیابان‌های شهر است که منجر به توقیف چند خودرو شد اما این اقدامات بازدارنده نیست و همچان شاهد این حرکات در شهر هستیم.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی اهواز ادامه داد: مورد سوم نیز عادی شدن انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی در اهواز است ، متاسفانه نرخ جریمه‌ها مانع از انجام تخلف نشده و در نهایت باعث وقوع تصادفات می‌شود.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: سرویس‌های مدارس نیز به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات ایمنی و جابه جایی دانش آموز بیش از ظرفیت خودرو عامل بروز حوادث رانندگی و به خطر انداختن جان دانش آموزان می‌شوند.

وی یادآور شد: طی ۶ ماهه نخست پارسال ۵۷۰ هزار فقره برخورد با متخلفان در اهواز انجام گرفت که این رقم در مدت مشابه امسال به ۹۳۲ هزار فقره افزایش یافته است.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه میزان وقوع تخلفات راهنمایی و رانندگی در اهواز نسبت به پارسال ۶۳ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: طی ۶ ماهه پارسال تعداد فوتی‌های تصادفات ۵۱ نفر و امسال ۴۶ نفر بوده و میزان مصدومان مدت مذکور یک هزار و ۹۲ نفر بوده که امسال به یک هزار و ۱۵۹ نفر افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در ادامه این نشست بیان کرد: اهواز ۲۰ سال از استان‌های دیگر به لحاظ پیشرفت و آبادانی عقب مانده و بخشی از این عقب ماندگی مربوط به عملکرد مدیران و مسئولان این شهرستان است.

محمد علی پور موسی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت در اهواز گفت: برای بهسازی آسفالت اهواز ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، این در حالی است که بودجه عمرانی اهواز هشتاد هزار میلیارد ریال بوده و ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بهسازی آسفالت اهواز در نظر گرفته شده است .

وی با تاکید بر اینکه برای آبادانی اهواز نیاز به تامین اعتبار و بسیج همه دستگاه‌هاست افزود: اگر عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به طور کامل به اهواز پرداخت شود، بسیاری از مشکلات این شهرستان برطرف می‌شود.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه برخی مدارس اهواز بسیار فرسوده هستند، بیان کرد: شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی به بهسازی مدارس اهواز کمک کنند.

شهرستان اهواز با جمعیت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دارای سه بخش است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت