تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
1

رییس سابق شورای شهر اهواز: رویه شورای ششم، مطالبه‌گری است

  • کد خبر : 11166
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
رییس سابق شورای شهر اهواز: رویه شورای ششم، مطالبه‌گری است
عضو شورای شهر اهواز گفت: شورای ششم مسیر مطالبه‌گری را در پیش گرفته و این رویه و روش باید تا انتهای دوره دنبال شود.

سیاوش محمودی روز دوشنبه در صحن علنی شورای شهر اهواز اظهار کرد: مردم از شورای شهر انتظار دارند که نقش خود را به درستی ایفا کرده و پیگیر مطالبات مردمی باشد.

وی با اشاره به طرح ملی کاشت نهال بیان کرد: این اقدام در حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی نقش موثری داشته و سهم استان در این طرح بیش از ۳۲۰ میلیون اصله نهال معادل ۳۲ درصد کشور است.

محمودی گفت: انتظار می رود که مسئله کمربند سبز اهواز به مساحت هفت هزار و ۲۰۰ هکتار به صورت ویژه توسط مسئولان ذیربط دنبال شود و از این فرصت بهره‌برداری لازم صورت گیرد در غیر این صورت تمام تعهدات دستگاه‌ها، شرکت ها و صنایع مرتبط با این موضوع را اعلام می‌کنم.

رییس سابق شورای شهر اهواز در خصوص مطالبات معوقه عوارض آلایندگی از شرکت‌های نفتی افزود: طبق قانون، شرکت‌هایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدامی انجام ندهند باید حق آلایندگی خود را پرداخت کنند.

وی با طرح این موضوع که اداره کل امور مالیاتی استان تاکنون در خصوص مطالبه ۹ دوره عوارض سبز از شرکت‌های تولیدی، خدماتی و صنعتی آلاینده در خوزستان و اهواز چه اقداماتی انجام داده اعلام کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر، خواستار گزارش اقدامات این اداره کل در مساله عوارض آلایندگی هستیم.

محمودی با تقدیر از برنامه‌ریزی و اقدامات خوبی که در حوزه حمل و نقل اهواز در حال انجام است ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۸ هزار صندلی ناوگان عمومی از قبیل تامین تاکسی، اتوبوس، ون و قطار شهری هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

رییس سابق شورای شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز سال گذشته اقدام به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس کرد که تاکنون تنها ۴۶ دستگاه اتوبوس وارد اهواز شده است.

وی ادامه داد: قرار است ۲۰ دستگاه دیگر به ناوگان عمومی اضافه شود و انتظار می‌رود وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها تخصیص ۶۳ دستگاه اتوبوس دیگر را در اولویت قرار دهد.

محمودی تصریح کرد: موضوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ورود اتوبوس از طریق منطقه آزاد باید پیگیری و دنبال شود چون این اقدامات باعث تحول بزرگی در حوزه حمل و نقل و ناوگان عمومی خواهد بود.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: در مردادماه امسال از تعداد ۵۰ دستگاه خودرو ون خریدای شده، ۲۴ دستگاه به ناوگان عمومی اضافه شد و امید است مابقی این تعداد هر چه سریعتر وارد اهواز شود.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی “خط بی آر تی” آغاز شده و انتظار داریم بخش مهمی از این پروژه تا پیش از آغاز سال جدید به بهره‌برداری برسد.

محمودی تصریح کرد: با ابلاغ خلع ید پیمانکار قطار شهری اهواز، روزنه‌هایی از امید در مردم پدیدار شد و امید است قرارداد جدید هر چه سریعتر منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

عضو شورای شهر اهواز در پایان به موضوع فلسطین و کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی و راهپیمایی‌های خودجوش مردمی در سراسر جهان حتی در کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: همه ملت‌ها خواهان از بین رفتن رژیم صهیونیستی هستند و قطعا نابودی این رژیم، زمینه‌ای برای محو آمریکا خواهد بود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت