تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان:

راه‌اندازی فاز اول و دوم مترو اهواز تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری شد

  • کد خبر : 12076
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
راه‌اندازی فاز اول و دوم مترو اهواز تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای ازسرگیری عملیات اجرایی پروژه قطارشهری اهواز گفت: راه‌اندازی ضربتی فاز اول و دوم مترو اهواز تا پایان دولت سیزدهم هدفگذاری شد.

محمد خانچی روز یکشنبه در نشست خبری استاندار خوزستان با خبرگزاری‌ها در استانداری خوزستان با تشریح روند اجرای پروژه متروی اهواز گفت: با پیگیری و هماهنگی در سطح عالی استان مشکل پرونده قدیمی مترو در دستگاه قضا حل و فصل شد، تحویل کارگاه ابلاغ شد و در مذاکره مجدد با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) تیم فنی قرارگاه از پروژه بازدید کرد تا به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به بازدید اخیر وزیر کشور از پروژه مترو و قول مساعد وی برای تامین منابع مالی و همکاری لازم در تهیه واگن و تجهیزات موردنیاز مترو اشاره کرد.

وی در ادامه بر اهمیت تقویت حمل و نقل عمومی از محل اعتبار عوارض آلایندگی تاکید کرد و افزود: ۱۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهرداری‌های استان خریداری شد که از این تعداد حدود ۹۹ اتوبوس تحویل داده شده و مابقی به تناوب از سوی شرکت‌های سازنده تحویل داده می‌شوند. همچنین ۶۰۰ دستگاه ون سفارش داده شده که متناسب با تولید واگذار می‌شوند.

نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز تا پایان سال

خانچی به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز نیز اشاره کرد و گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناوگان تاکسیرانی اهواز تا پایان سال نوسازی می‌شوند.

وی تامین ماشین آلات تخصصی حوزه روستایی، خرید ماشین آلات کوچک اطفای حریق برای برخی روستاها، خرید تراکتور، نیسان و ماشین حمل زباله را از دیگر موارد خریداری شده از محل عوارض آلایندگی عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه بر اساس قانون هوای پاک همه صنایع آلاینده باید از اهواز خارج یا اصلاح شوند گفت: برای جابجایی شرکت کربن بلک و لوله‌سازی اهواز در شهرک صنعتی زمین مشخص شده است و حتما باید از شهر اهواز خارج شوند و شرکت‌های بزرگ مثل فولاد و نفت باید با روش‌هایی همچون فیلتراسیون و طرح حذف فلرها رویه خود را اصلاح کنند.

موافقت برای تامین بنزین یورو چهار در خوزستان

وی به پیگیری و درخواست استاندار خوزستان از معاون اول رئیس جمهور برای تامین بنزین یورو چهار اشاره کرد و گفت: معاون اول رییس جمهور با این درخواست موافقت کرده و دستور لازم به وزیر نفت داده شده تا از بنزین باکیفیت در استان بهره‌مند شویم.

خانچی در خصوص روند پروژه اصلاح شبکه فاضلاب اهواز و کارون گفت: پروژه فاضلاب اهواز بزرگ، ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما مسایل مالی موجب کندی بخشی از پروژه شده است که رئیس جمهور برای تامین مالی دستور داده است لذا پس از تامین مالی سرعت پروژه افزایش می‌یابد.

وی حجم حفاری‌های و ایجاد مشکلاتی همچون ترافیک ناشی از آن و اختلال در تردد روزانه را از جمله چالش‌های اجرای پروژه فاضلاب عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد بین اقدامات تعادل ایجاد شود و کشش مردم در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اجرای کامل ایستگاه پمپاژ در ملی راه اشاره کرد و توضیح داد: پس از وارد مدار شدن ایستگاه ۶ نقطه ورودی فاضلاب به رودخانه کارون حذف می‌شوند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت