تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

دشمن برای عادی‌سازی بی‌حجابی برنامه‌ریزی می‌کند

  • کد خبر : 6463
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم حمایت مسئولین از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: دشمن برای ترویج و عادی‌سازی بی‌حجابی برنامه‌ریزی می‌کند و باید برای احکام الهی مانند حجاب یک بسته جامع و کامل دیده شود.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرنگار ایمنا، سید محمد نبی موسوی فردا، امروز جمعه_ پنجم مردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: در طول تاریخ حوادث ماندگار زیادی رخ داده است اما حادثه عاشورا ماندگارترین حادثه در تمام عالم است و تاکنون حادثه‌ای به گستردگی، ماندگاری و اثر بخشی آن رخ نداده است، عاشورا یک فرهنگ بی‌مانند، جریان مستمر و سرمشق دائمی برای امت اسلامی است.

وی افزود: به برکت حرکت و قیام امام حسین (ع) اسلام مرده مجدد احیا شد، ۴ عامل خدامحوری و اخلاص، منطق و تعقل، حماسه و عزت، عشق سرشار از عاطفه و انگیزش احساس سبب ماندگاری این رخ داد تاریخی شد تا بستر حکومت جهانی امام زمان (عج) را فراهم کند. امام حسین (ع) برای حکومت و قدرت قیام نکرد بلکه هدف او آشکار کردن نشانه‌های دین و اصلاح امور بود.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه عزاداری‌ها کمک به خود ما است و باید هرسال پرشورتر برگذار شوند ادامه داد: آن چیزی که از ما خواست شده اخلاص در راه خدا است، هدف این عزاداری‌ها این است که در جامعه شاهد اخلاق درست، برچیدن شدن دروغ، اجرای عدالت و از بین رفتن فقر و تنگدستی باشیم.

وی با اشاره به ملزومات و آثار اخلاص گفت: اعتماد به خدا یکی از عناصر عاشورا و اثرات اخلاص است بدین ترتیب وقتی که کاری از ما خواسته می‌شود با خلوص انجام دهیم.

موسوی فرد افزود: به دنبال توجیه مادی نباشیم و در امر ازدواج تنها باید به مسئله ایمان توجه داشته باشیم نه اینکه مسائل مادی و رسوم دست و پاگیر را در نظر بگیرم چرا که در حاضر بستر گناه برای جوانان فراهم است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ایثار و از خود گذشتی، قبول کارهای پر رنج و منفعت مالی کم و انجام کارها به قصد قرب الهی را از اثرات اخلاص دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) به قصد اینکه افراد خالص در کنارش باشند در شب عاشورا گفت هرکسی که می‌خواد برود اما در ظهر عاشورا شعار هل من ناصرو ینصرنی را سر داد، به همین دلیل است که باید عزاداری‌ها ما را تغییر و خالص کنند آن زمان است که عاشورای ما واقعی خواهد بود.

وی با انتقاد از بی‌حجابی موجود در جامعه تاکید کرد: واقعه عاشورا یکی از زمینه‌سازهای حکومت جهانی امام زمان (عج) است و باید سبب تغییر در رفتار و حفظ ایمان شود.

موسوی فرد تاکید کرد: حجاب تنها به روسری بر نمی‌گرد و اگر بی حجابی رواج پیدا کند بسیاری از امور از دست می‌رود، برای احکام الهی مانند حجاب باید یک بسته جامع و کامل دیده شود، نیروی انتظامی و حافظان امینت ما امروز در خط مقدم مبارزه با بی حجابی هستند ما نیز نباید برای امر به معروف و تذکر زبانی بهانه‌تراشی کنیم. در اهواز برای این امر ۵۰ مسجد سازماندهی شده‌اند و به زودی در کل استان این امر صورت می‌گیرد تا به صورت عمومی امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود تا اثربخشی زیادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در راه امر به معروف و نهی از منکر مسئولین باید برنامه‌ریزی و حمایت لازم را داشته باشند و از شخص ناهی از منکر حمایت کامل داشته و با افراد متعرض به آنها به شدت برخورد شود، در زمینه ترویج بی‌حجابی و گناه دشمنان با برنامه کامل عمل کرده‌اند و برای عادی‌سازی آن با پرداخت پول تعداد زیادی فرد بی حجاب را در محله‌ای حرکت می‌دهند تا حس عادی بودن بی‌حجابی به سایرین تلقین شود آنها برای به زمین زدن انقلاب به دنبال ترویج گناه هستند.

امام جمعه اهواز در پایان خاطر نشان کرد: اگر ما کوتاهی کنیم در این زمینه و امر به معروف را انجام ندهیم نمی‌توانیم پاسخگوی شهدا باشیم علاوه بر آن زمین را به دشمن واگذار می‌کنیم با سختی می‌توانیم آن را پس بگیریم لذا باید باجدیت و همراهی عمومی امر به معروف را به صورت مستمر انجام دهیم تا جامعه اصلاح شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت