تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

در مسئله حجاب هدف نابودی بنیان خانواده است

  • کد خبر : 6295
  • ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
امام جمعه اهواز گفت: استکبار جهانی در مسئله حجاب از بین بردن شیرازه جامعه را هدف قرار داده و اگر این شیرازه از بین رود دیگر هیچ حد و مرزی وجود نخواهد داشت، اگر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کنیم و جاگیر شود برای عقب راندن آن‌ها باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرنگار ایمنا، سیدمحمدعبدالنبی موسوی‌فرد امروز جمعه سی‌ام تیرماه اظهار کرد: مقام حضرت عباس (ع) در عالم هستی بسیار والا بود به گونه‌ای که همه غبطه جایگاه وی را خواهند خورد، این حضرت در رسیدن به این مقام چهار گام برداشت.

وی افزود: آخرین حجت الهی در عالم هستی قرار است ظهور کند و ظلم و ستم را در جهان هستی برچیند، اما برای این امر باید زیرساخت ایجاد شود تا بار دیگر واقعه عاشورا تکرار نشود و امام ما تنها بماند برای این کار ما باید همانند حضرت عباس (ع) همراه امام خود باشیم، گام اولی که حضرت ابوالفضل عباس (ع) برداشت تسلیم محض بودن در مقابل امام خود بود، ایشان بدون هیچ‌گونه دل‌نگرانی و لحظه‌ای تردید خود را تسلیم امام کرده بود با وجود اینکه هم آبروی خود و هم جان خود را از دست داد و خانواده‌اش توسط یزیدیان به اسارت گرفته شدند.

امام جمعه اهواز افزود: برای اینکه در مقابل امام خود تسلیم باشیم نباید مدار فکری ما با امام معصوم متفاوت باشد و متناسب با حرکت معصوم حرکت کنیم که شرط آن همراهی درونی و قلبی با امام است و اگر این امر امکان‌پذیر شود، قلب مؤمن نورانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هنگام تصمیم‌گیری حب و بغض معصوم را در نظر داشته باشیم، تصریح کرد: دومین قدم شهادت به صدق محض بودن امام است، به این صورت که علاوه بر تسلیم محض، امام را صدق محض بدانیم و به دنبال تفکر او و در مدار وی حرکت کنم و درک ما از جهان هستی متناسب با درک معصوم باشد چرا که افق و وزن امام معصوم متناسب با دستگاه عالم هستی است. یکی از مثال‌هایی که در این مورد می‌توان زد ازدواج و فرزندآوری است، اگر تسلیم امام باشیم و وی را صدق بدانیم هنگام ازدواج و فرزندآوری به دنبال اما و اگر و مشکلات نخواهیم بود و متناسب با حب اهل بیت (ع) علم می‌کنیم.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه در طول تاریخ بشریت حادثه‌ای مانند عاشورا رخ نداده و رخ نخواهد داد، توضیح داد: هیچ امتحانی در طول تاریخ سخت‌تر از همراهی با امام نیست، در کنار امام بودن به ویژه در صدر اسلام بسیار سخت بود چرا که علاوه بر جان گاهی باید آبروی خود را نیز بدهیم، دادن آبرو تصمیمی سخت است که یکی از شروط همراهی با امام است، لازمه آن ارائه جهاد تبیین در هر برهه‌ای از زمان است، این امر در دین اسلام اهمیت زیادی دارد.

لزوم گردهمایی عاشورایی‌ها در یک مکان
وی با بیان اینکه حجاب و منزلت خانواده جایگاه ویژه‌ای دارد، توضیح داد: برای همراهی با امام باید سبک زندگی ما به‌ویژه در حوزه ازدواج عوض شود، وقتی جوانی درخواست ازدواج داد و برای خانواده عروس اثبات شد که وی مؤمن و با ایمان است، باید با ازدواج وی موافقت کنند چنین مواردی نشان از همراهی با امام دارد.

امام جمعه اهواز افزود: دشمنان برای بزرگ‌نمایی همواره جمعیت‌های خود را در یک مکان گرد هم می‌آورند، توصیه من این است که در دهه اول محرم تمام هیئت‌های عزاداری که در محلات سوگواری می‌کنند، یک روز در دهه را با هماهنگی و سازوکاری که اعلام می‌شود، در یک مکان جمع شوند، علاوه بر آن در روز عاشورا مقصد نهایی تمام هیئت‌ها میعادگاه نماز جمعه باشد.

وی با اشاره به اینکه هرچه پیشرفت‌ها بیشتر شود و به قله نزدیک‌تر باشیم، دشمنی‌ها بیشتر می‌شود، تصریح کرد: توهین و جسارت به قرآن کریم از نمونه این دشمنی‌ها است، در انقلاب اسلامی و در دولت انقلابی اتفاقات خوبی رخ داده است، علاوه بر آن دل‌های کشورهای اسلامی به‌هم نزدیک‌تر شده است.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود
موسوی‌فرد تاکید کرد: مسائلی در خصوص حجاب رخ داده است که دستگاه‌های معاند و استکبار جهانی برنامه‌ریزی آن را انجام داده‌اند تا بنیان خانواده را در ایران اسلامی تضعیف کنند، برای برخورد با این امر نیروی انتظامی با تمام قوا به میدان آمده و مردم باید برای افزایش قوت قلب با آن‌ها همراهی کنند و تذکر زبانی که از اهمیت زیادی برخوردار است، داشته باشند. ۲۵ مسجد در کنار نیروی انتظامی برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی شده‌اند، علاوه بر یک‌صد مسجدی که به عنوان مسجد معین انتخاب شده‌اند، آمادگی همکاری با تمام شهروندان دلسوز در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و تذکر زبانی در جامعه هستیم.

وی اضافه کرد: در مسئله حجاب سران استکبار جهانی بشریت را هدف قرار داده‌اند و برای رسیدن به منافع خود به دنبال از بین بردن بنیان خانواده هستند، چرا که خانواده را سد بزرگی در مقابل خود می‌دانند، از نگاه استکبار جهانی فروپاشی نظام خانواده با تزریق بی‌حجابی و روابط بی حد و مرز زن و مرد رخ خواهد داد، به همین دلیل است که می‌گوئیم بحث در مسئله حجاب تنها به روسری مربوط نمی‌شود، اگر در زمینه حجاب تردیدی ایجاد شد، دیگر نمی‌توان برای آن حد و مرزی مشخص کرد.

در مسئله حجاب هدف نابودی بنیان خانواده است
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به وضعیت حجاب و انحطاط جامعه غربی گفت: استکبار جهانی در مسئله حجاب از بین بردن شیرازه جامعه را هدف قرار داده و اگر این شیرازه از بین رود دیگر هیچ حد و مرزی وجود نخواهد داشت، اگر در مقابل دشمن عقب‌نشینی کنیم و جاگیر شود برای عقب راندن آن‌ها باید هزینه‌های زیادی پرداخت کنیم، مسائل ایجاد شده در کشور نتیجه دو دهه غفلت و تقابل است، به‌گونه‌ای که دشمن در حوزه فرهنگ و رسانه فعالیت داشته و ما در این حوزه‌ها کمتر کار کرده‌ایم.

منبع خبرایمنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت