تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2
رئیس کل دادگستری خوزستان:

در شش ماهه اول امسال از بیکاری ۴۲۱۰ نفر کارگر در خوزستان جلوگیری شد

  • کد خبر : 8602
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با ورود به‌موقع دستگاه قضایی و در راستای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی استان، در شش ماهه اول امسال و با حمایت‌های قضایی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان، ۴۲۱۰ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

علی دهقانی اظهار داشت: در ابتدای سال با کمک اعضای این ستاد و ستاد تسهیل استان، مسائلی در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی استان مطرح و محورهایی ترسیم شد که مهم‌ترین آن رفع موانع تولید بود.

وی ادامه داد: رونق تولید از طریق رفع موانع و افزایش خطوط تولید باید مدنظر همه مدیران استان قرار گیرد تا ضمن توسعه اقتصادی، شاهد کاهش نرخ بیکاری و متعاقب آن کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در استان باشیم.

دهقانی گفت: انتظار ما این است که واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و موانع رکود آن‌ها در کارگروه‌های اختصاصی بررسی و در جهت رفع این موانع عمل شود.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان تصریح کرد: هیچ واحد تولیدی نباید به واسطه بدهی به بانک‌ها و مورد تملک قرار گرفتن از سوی آن‌ها و یا به دلیل داشتن پرونده قضایی، تعطیل شود و تاکید شده است که پرونده این واحدها باید با سرعت و دقت و خارج از وقت رسیدگی و منجر به صدور رای شود.

دکتر دهقانی افزود: از بانک‌ها خواسته شد سریعا نسبت به تعیین تکلیف و راه‎اندازی مجدد این واحدهای تولیدی اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ و به ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خوزستان اعلام کنند.

وی همچنین با اشاره به وجود ۴۳۷ واحد زمین خالی در شهرک‌های صنعتی استان، تصریح کرد: باتوجه به صدور مجوزهای ۴۸ ساعته از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت استان، شاهد عدم اجرای طرح‌های مصوب از سوی برخی از شرکت‌ها هستیم که در جلسه اخیر مقرر شد شهرک‌های صنعتی ضمن رعایت دقت در عقد قراردادهای خود با صاحبان صنایع، باتوجه به ضرب‌العجل تعیین شده سه ماهه این ستاد، نسبت به تعیین تکلیف این زمین‌های خالی پیگیری و اقدامات لازم انجام و تدابیری اتخاذ شود که در صورت عدم اقدام درخواست کنندگان در موعد تعیین شده، قرارداد آن‌ها لغو و زمین مذکور به متقاضیان جدید واگذار شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت