تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز مطرح کرد

درخواست برای استفاده از خودروهای میدل باس در اهواز

  • کد خبر : 12587
  • ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲:۵۵
درخواست برای استفاده از خودروهای میدل باس در اهواز
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به قرارداد خرید اتوبوس‌های جدید برای اهواز گفت: انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص اهواز، شرکت تولیدکننده در تحویل این اتوبوس‌ها، اهواز را ویژه ببیند و در بسته‌های مختلف روند تحویل اتوبوس‌ها را تسریع کند.

عادل شیشه‌گری در آیین انعقاد قرارداد خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که در شهردار اهواز انجام شد، با تسلیت سالروز شهادت شهید سلیمانی و تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: راز ماندگاری حاج قاسم نه تنها در ایران و جبهه مقاومت بلکه در سراسر دنیا و برای آزادی‌خواهان دنیا، گذشتن از خود و همه چیزش برای اسلام و اعتلای اسم الله در جهان بوده است و امیدوارم بتوانیم ادامه‌دهنده راه این عزیز باشیم.

وی افزود: خوشحال هستیم که شرکت‌های داخلی و توانمندی در کشور داریم که تولیداتشان در حد رقابت جهانی قرار دارد و به تولید ملی اهتمام دارند و از آن‌ها تشکر می‌کنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به تلاش مدیریت شهری در دو سال اخیر در حوزه حمل و نقل شهری و تقدیر از این مجموعه گفت: این قرارداد را به فال نیک برای آغاز این روند و قراردادهای آتی می‌گیریم اما با توجه به اینکه تا رسیدن به مرحله قرارداد، فراز و فرودهای زیادی داشتیم انتظار می‌رود با توجه به شرایط خاص اهواز، شرکت تولیدکننده در تحویل این اتوبوس‌ها، اهواز را ویژه ببیند و در بسته‌های مختلف روند تحویل اتوبوس‌ها را تسریع کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود در کنار این قرارداد، یکی دو دستگاه میدل باس نیز در اختیار شورای شهر قرار دهند تا به صورت آزمایشی در اهواز استفاده شوند.

در ادامه سیاوش محمودی دیگر عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در سال‌های گذشته حوزه حمل و نقل در اهواز رها شده و مورد بی‌مهری قرار گرفته بود، گفت: در این دوره اقدامات بسیار خوبی در حوزه حمل و نقل شهری انجام شده است که جای تشکر دارد.

وی افزود: این دوره شورا، اهواز را با بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با ۸۰ اتوبوس تحویل گرفت و با این قراداد تاکنون بیش از ۲۲۹ اتوبوس خریداری شده است.

عضو شورای شهر اهواز گفت: آلودگی هوا یکی از مشکلات جدی دنیا است و در طول چند ماه گذشته دیدیم که در برخی روزها چند کلانشهر به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند. یکی از بحران‌های جدی آینده آلودگی هوا خواهد بود و یکی از ابزار کنترل و جلوگیری از آلودگی هوا اقدام در زمینه حمل و نقل عمومی است.

محمودی عنوان کرد: خوشبختانه در این دوره، بعد از سال‌ها قفل پروژه متروی اهواز باز شد و امیدواریم قراداد جدید در این حوزه منعقد شود و اتفاقات خوبی در این خصوص در این دوره در اهواز رقم بخورد.

وی با تاکید بر لزوم تحویل سریع اتوبوس‌ها افزود: بر اساس استانداردها، اهواز به یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد و اکنون ۱۰ درصد نیاز واقعی شهر اتوبوس داریم بنابراین انتظار می‌رود شهرداری منابع را به خوبی تامین کند. بخش خویی از منابع شده است و بقیه آن هم تامین خواهد شد.

محمودی بیان کرد: همچنین آمادگی داریم که اتوبوس برقی به صورت آزمایشی تا پایان فصل گرما در اهواز استفاده شود؛ با توجه به شرایط آلودگی هوا باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: از شهردار و دیگر مدیران شهری که نگاه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل دارند تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم تا پایان این دوره شورا، در اهواز ۶۰۰ دستگاه اتوبوس داشته باشیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12587

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت