تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
افتخارآفرینی فرزند نیشکری با کسب رتبه ۲۳ رشته ریاضی فیزیک؛

دانش‌آموز هفت‌تپه‌ای در جمع دو رقمی‌های کنکور

  • کد خبر : 7675
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۰
دانش‌آموز هفت‌تپه‌ای در جمع دو رقمی‌های کنکور
پدر علی که در بخش تصفیه کارخانه تولید شکر کار می‌کند، یکی از مشوّق‌هایش در این راه بوده و حالا در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، کامش از شنیدن موفقیت پسرش شیرین شده است.

 هرچند خبر کسب رتبه ۲۳ کنکور برای خانواده «علی ذوالفقاری‌نیا» غافلگیرکننده بود؛ اما راهی که این دانش‌آموز خوزستانی از سال‌ها قبل برای رسیدن به قلّه موفقیّت در پیش گرفت، سبب شده او اکنون در جمع دو رقمی‌ها قرار بگیرد.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این راه، ترکیبی از تلاش، تمرکز و اراده قوی است؛ او همواره به اهدافش در این مسیر پایبند بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

 علی، برای موفقیّت در ماراتن کنکور، هر روز ساعت‌ها را صرف مطالعه و تمرین می‌کرد؛ برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه داشت و بدون بهره‌گرفتن از هیچ کلاس کنکوری، همیشه درس‌ها را به‌صورت منظم مرور می‌کرد.

پدر او که در بخش تصفیه کارخانه تولید شکر کار می‌کند، یکی از مشوّق‌هایش در این راه بوده و حالا در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، کامش از شنیدن موفقیت پسرش شیرین شده است.

علی از این حمایت و اعتماد‌به‌نفسی که از سوی خانواده‌اش دریافت کرده، برای پیشرفت و پیروزی در کنکور بهره‌برداری کرده است. حضور در جمع دو رقمی‌های کنکور نه‌تنها برای او بلکه برای خانواده و محیط اطرافش نیز بسیار ارزشمند است؛ این افتخار می‌تواند او را در راه رسیدن به اهداف بلندمدت خود در دنبال‌کردن رشته تحصیلی موردعلاقه، تشویق و انگیزه‌اش را دوچندان کند.

اراده قوی و تصمیم جدی برای رسیدن به اهداف

 کسب رتبه ۲۳ کنکور منطقه سه کشوری در رشته ریاضی فیزیک، نه‌تنها نشان از استعداد و هوش اوست، بلکه نشان از اراده قوی و تصمیم جدی برای رسیدن به اهداف است. او می‌گوید: «برای موفقیت در کنکور، از چند راهبرد استفاده کردم. اول از همه، برنامه‌ریزی مطلوب برای مطالعه داشتم؛ سعی کردم هر روز به‌صورت منظم و مداوم هشت ساعت درس بخوانم». همین ممارست و کوشایی در مطالعه، اکنون کام او و خانواده‌اش را شیرین کرده است.

این دانش آموز برای موفقیّت در کنکور با چالش‌هایی نیز مواجه بوده؛ اما با همه این چالش‌ها و سختی‌ها توانسته در کنکور، پیروز میدان شود. او در مصاحبه‌ای با روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر، پیامی نیز به دانش‌آموزان دارد: «هرچند که محدودیت‌ها و چالش‌ها در مسیر تحصیلی‌تان وجود دارند، اما با تلاش و پشتکار می‌توانید به هدف‌هایتان دست یابید؛ هیچ مانعی نمی‌تواند جلوی پیشرفت شما را بگیرد، اگر اراده قوی داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید».

 علی ذوالفقاری‌نیا اکنون در حال آماده‌شدن برای ورود به دانشگاه است. او برنامه دارد تا در آینده در رشته‌ای که به آن علاقه‌مند است، تحصیل کند و به سهم خود برای پیشرفت خوزستان کمک نماید.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت