تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

خوزستان سومین استان کشور در جعل حوادث است

  • کد خبر : 8520
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۲۹
رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان گفت: خوزستان بعد از استان‌های تهران و فارس سومین استان کشور در جعل حوادث برای دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه است.

عباس اسکندری در نشست شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان در محل هتل پارس اهواز بیان کرد: دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه با ایجاد حوادث ساختگی و جعل اسناد باعث وارد کردن خسارت‌های زیادی به شرکت‌های بیمه‌ای می‌شود.

وی این اقدام را عاملی برای افزایش ضریب خسارت و کاهش سود شرکت‌های بیمه‌ای دانست.

اسکندری با بیان اینکه بیشترین میزان جعل در حوادث رانندگی و خودرو انجام می‌شود، اظهارکرد: برای جعل حوادث رانندگی متاسفانه گروه‌هایی به صورت سازمان یافته از این راه کسب درآمد می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان با بیان اینکه در حوزه درمانی نیز جعل صورت می‌گیرد، گفت: جعل اسناد پزشکی از دیگر کارهایی است که به صورت انفرادی انجام می‌شود.

وی افزود: ۲ باند بزرگ جعل اسناد بیمه‌ای در استان خوزستان در سال گذشته شناسایی و متلاشی شد.

اسکندری با بیان اینکه ۶۰ هزار تصادف سال گذشته در استان رخ داد، بیان کرد: بیشترین میزان پرداخت خسارت به ترتیب در بخش‌های درمان، دیه و بدنه خودرو است.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان با اشاره به نحوه محاسبه و پرداخت خسارت به خودروهای خارجی ادامه داد: طبق قانون پرداخت خسارت به خودروهای خارجی همانند خودروهای تولید ایران محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: میزان خسارت تعیین شده در بخش بیمه شخص ثالت ۵۰ درصد مبلغ دیه یک فرد مسلمان در ماه حرام است که این قانون برای خودروهای خارجی نیز اعمال می‌شود.

اسکندری با اشاره به تشکیل کمیسیون مناقصات در شورای هماهنگی بیمه‌های استان خوزستان گفت: این کمیسیون برای تحلیل و شناسایی شرکت‌ها و دستگاه‌های بد حساب طرف قرارداد با شرکت‌های بیمه تشکیل شده است.

رییس شورای هماهنگی بیمه‌های خوزستان افزود: با تشکیل کارگروهی مقرر شده این شرکت‌ها شناسایی و برای ادامه یا عدم همکاری با این شرکت‌ها و سازمان‌ها تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل بیمه ایران خوزستان نیز در این نشست اظهارکرد: یکی از اقداماتی که بیمه ایران در چند ماه اخیر برای رفاه حال مردم انجام داده الکترونیکی کردن اعلام خسارت است.

شاهین داغری افزود: مردم می‌توانند به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به مراکز خسارتی اطلاعات خسارت وارده را ثبت کنند.

صنایع از بیمه استقبال نکردند

مدیرکل بیمه ایران خوزستان بیان کرد: بیمه نامه‌هایی برای برخی شهرک‌ها و واحدهای صنعتی استان صادر شده است تا حوادث حین کار و تاسیسات شرکت‌ها را پوشش دهد.

وی با بیان اینکه بیمه‌گری یک نوع حمایت از واحدهای کسب و کار و تولید است، افزود: متاسفانه ضریب نفوذ بیمه صنایع در استان خوزستان تنها ۲ درصد است که انتظار می‌رود در این استان صنعتی، استقبال از بیمه از سوی واحدهای تولیدی بسیار بیشتر باشد.

مدیرکل بیمه ایران خوزستان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در استان بیمه‌های خارج از کشور توسط این شرکت صادر شد، گفت: به دنبال این هستیم که در کشور عراق یک نمایندگی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مردم کشور عراق می‌توانند از خدمات این بیمه استفاده کنند، افزود: در حال حاضر ۲ کارخانه در این کشور زیر پوشش بیمه ایران قرار گرفته‌اند.

داغری با بیان اینکه بیشترین حجم بیمه در بخش بیمه نامه شخص ثالث است، تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ هزار بیمه نامه شخص ثالث توسط این شرکت در استان صادر شده است که بیمه نامه بدنه خودرو ۴۰ درصد آن را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۴۰ هزار بیمه شده درمان و ۱۰ هزار بیمه شده عمر و حوادث در استان خوزستان زیر پوشش این بیمه هستند.

داغری با بیان اینکه بیمه‌گری باعث ایجاد عدالت و مانع از فقر در جامعه می‌شود، گفت: در یک سال اخیر بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت توسط این شرکت در استان پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه معلم خوزستان نیز در این نشست با تاکید بر حضور بیمه‌ها برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی در استان بیان کرد: این شرکت بیمه‌ای در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی اقدام به ساخت مدرسه در بخش عشایر شهرک زراعی دزفول با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نموده است.

مهرداد خدادادی از تمامی شرکت‌های بیمه‌ای دعوت کرد در انجام مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم استان پیشگام باشند.

وی افزود: متاسفانه در خوزستان با وجود منابع خوب، مراکز آموزشی و مدارس به ویژه پیرامون اهواز شرایط نامناسبی در زمینه‌های ساختمانی و سرمایشی دارند.

 ۲۸ شرکت بیمه ای فعال در استان خوزستان وجود دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت