تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3

خوزستان رتبه سوم کشور در تحصیل دانش آموزان استثنایی را دارد

  • کد خبر : 8757
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۰۷
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: خوزستان با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز رتبه سوم کشور در تحصیل دانش‌آموزان استثنایی را دارد.

علی ممبینی بیان کرد: چهار هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در مدارس استثنایی و یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در مدارس عادی استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۱۰ مدرسه دانش‌آموزان استثنایی در خوزستان افزود: با توجه به تعداد بالای این دانش‌آموزان، کمبود فضای آموزشی به ویژه در شهرستان‌های رامهرمز و صیدون مشهود است.

ممبینی ادامه داد: عوامل مختلفی در بالا بودن آمار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان موثر است که از جمله مهمترین موارد ازدواج‌های فامیلی به شمار می‌رود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به وجود یک مدرسه مخصوص دانش‌آموزان آسیب‌دیده‌ بینایی در استان گفت: یک‌هزار و یکصد دانش آموز این گروه در استان تحصیل می کنند که کم‌بینا و یا نابینا هستند.

وی توضیح داد: ۲۵۰ دانش آموز آسیب دیده‌بینایی در مدارس استثنایی و ۹۰۰ دانش آموز در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

ممبینی با بیان اینکه ۶۰ معلم وظیفه آموزش به دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی را بر عهده دارند اضافه کرد: ۲۲ معلم از این تعداد نیز نابینا و از دانش‌آموزان تربیت شده این مدارس هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان افزود: مدرسه “شیخ همدان ساعدی” تنها مدرسه دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی استان در اهواز است که خیر ساز و دارای امکانات و تجهیزات آموزشی تخصصی است.

وی ادامه داد: دستگاه پرکینز( ماشین تحریر) برای آموزش دانش‌آموزان نابینا بسیار مهم است اما این دستگاه به اندازه کافی در اختیار مدارس استان قرار ندارد.

ممبینی با درخواست از نیکوکاران برای تهیه تجهیزات آموزشی اظهار کرد: به دلیل قیمت بالای این دستگاه امکان خرید آن توسط مدرسه و اولیا وجود ندارد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به کسب مقام‌های کشوری مختلف توسط دانش‌آموزان آسیب‌دیده بینایی استان گفت: امسال ۱۰ مقام برگزیده کشوری در رشته‌های ورزشی و فرهنگی توسط دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینای استان کسب شد.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در کشور “جنان هلالی راد” یک دانش آموز دختر نابینای خوزستانی، برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی خرمشهر پذیرفته شد که این دانشگاه به دلایلی برای ثبت نام این دانش‌آموز مخالفت می‌کند اما پیگیری برای ثبت نام وی در دانشگاه در دست اقدام است.

ممبینی افزود: این دانش آموز هفتمین نابینای پذیرفته شده دنیا در دانشگاه عادی است.

تامین نشدن سرویس مدرسه دانش‌آموزان استثنایی مهم‌ترین عامل ترک تحصیل آن‌ها از مدرسه

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه بیان کرد: امسال طبق مصوبه دولت، شهرداری‌ها موظف به تامین هزینه سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان استثنایی به مدرسه هستند.

وی گفت: تا کنون شهرداری‌ها در اجرای این مصوبه مقاومت کردند اما همچنان پیگیری برای اجرای این دستورالعمل در حال انجام است چون در صورت تامین نشدن سرویس رفت و آمد، امکان ترک تحصیل آن‌ها از مدرسه بسیار زیاد است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت