تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان خبر داد؛

خوزستان به‌عنوان مهد صلح و سازش کشور معرفی شد

  • کد خبر : 8725
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۲۴
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: این استان مقام ‌نخست کشور در برقراری سازش پرونده‌های قضایی را کسب کرد و به عنوان مهد صلح و سازش در سطح ملی معرفی شد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی درآیین راه‌اندازی شعبه تخصصی شورای حل اختلاف پارک علم و فناوری در اهواز بیان کرد: دستگاه قضایی استان تلاش می‌کند تا با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و بزرگان طوایف در راستای ایجاد صلح و سازش هر چه بیشتر در پرونده‌های قضایی و اختلافات حرکت کند.

وی با اشاره به درگیری کشور در یک‌ جنگ ترکیبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و روانی اظهار کرد: دشمن نقطه اقتصادی کشور را هدف گرفته و یکی از حوزه‌های پیشگام برای پیشرفت و تعالی، شرکت‌های دانش بنیان هستند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با تاکید بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشرفت اقتصادی کشور افزود: نظام اسلامی در حمایت از این شرکت‌ها مصمم است و دستگاه قضایی آمادگی کامل برای حمایت از این مجموعه را دارد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان ادامه داد: قرار است دادگستری خوزستان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ایجاد میزهای تخصصی به فعالان حوزه شرکت‌های دانش بنیان خدمات ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه شعبه حل اختلاف شرکت‌های دانش بنیان سومین شعبه تخصصی استان به شمار می‌رود گفت: خوزستان بعد از استان البرز دومین استان تشکیل‌دهنده شورای حل اختلاف برای شرکت‌های دانش‌بنیان است و راه اندازی ۱۲ شعبه تخصصی برای حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با ابراز امیدرواری از راه اندازی این شعبه برای حل مشکلات حقوقی شرکت‌های دانش‌بنیان استان اضافه کرد: ایجاد مرکز شورای حل اختلاف، پشتوانه حقوقی و قضایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان محسوب می‌شود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف خوزستان تصریح کرد: راه اندازی سه کمیته در شعبه شورای حل اختلاف پارک علم و فناوری در دستور کار قرار دارد تا به صورت تخصصی مسائل قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پشتیبان در شورای حل اختلاف پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: یک‌ کمیته از قضات کارشناس در حوزه انعقاد پیمان‌های کاری این شرکت‌ها در دادگستری خوزستان تشکیل خواهد شد تا مشکلات مربوط به قراردادهای دانش بنیان با شرکت‌ها و کارخانه‌ها را به صورت تخصصی بررسی کنند.

بر اساس این گزارش دادگستری خوزستان اعلام کرد: در شش ماه نخست امسال، بیش از ۱۷ هزار پرونده قضایی در خوزستان به صلح و سازش ختم شد؛ دستگاه قضایی استان از سال گذشته به طور جدی برای ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و به ویژه قصاص ورود کرده است.

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف امروز دوشنبه با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان در ساختمان پارک علم و فناوری خوزستان افتتاح شد.

در حال حاضر ۱۳۸ شرکت دانش بنیان در خوزستان فعال است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8725

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت