تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی استان:

خوزستان از بهترین استان‌ها در استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح است

  • کد خبر : 8918
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۳:۴۰
خوزستان از بهترین استان‌ها در استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح است
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: جزو بهترین استان‌های کشور در اجرا و استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح هستیم.

پیمان رحمتی در خصوص فعالیت‌های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در حوزه نظام مهندسی ساختمان در خوزستان، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر حسب وظایف ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۱۵ نوع مجوز فعالیت در حوزه انجام خدمات فنی و مهندسی صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه در این راستا طی چند سال گذشته آمار صدور، ارتقاء و تمدید پروانه‌های مهندسی و کاردانی افزایش چشمگیری داشته است، افزود: در بحث بررسی، صدور ،تمدید و ارتقاء پروانه اشخاص حقیقی در سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۴۲۱ پروانه صادر شد اما این عدد فقط در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲ هزار و ۲۶۴ پروانه رسید که ۱۵۹ درصد رشد داشته است.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به کاهش مدت زمان صدور این مجوزها از یک ماه در سال ۱۳۹۵ به یک هفته در سال ۱۴۰۲، گفت: در بحث بررسی، صدور، تمدید و ارتقاء پروانه اشخاص حقوقی در سال ۱۳۹۵ فقط ۲۰ پروانه صادر شد که این عدد با بیش از ۱۱۳۵ درصد افزایش فقط در ۶ ماهه امسال ۲۲۷ پروانه بود.

رحمتی عنوان کرد: در زمینه صدور گواهینامه‌های آموزشی و دوره‌های تمدید و ارتقاء پروانه‌ها (مهندسی و کاردان‌ها به صورت الکترونیکی) نیز در ۶ ماهه امسال بیش از ۱۲ هزار پروانه صادر شده که در مقایسه با آمار سال ۱۳۹۵ که مدت زمان این گواهینامه‌ها یک ماه زمان می‌برد، بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان حدود ۲۰ هزار عضو دارد که از این تعداد بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی هستند.

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: استفاده از خدمات سازندگان ذیصلاح در خوزستان از انتهای سال ۱۳۹۸ به صورت مرحله‌ای شروع و منجر به افزایش تعداد سازندگان دارای صلاحیت ‌شده است، به نحوی که در این بخش برای بیش از ۴۰۰ شخص حقیقی و ۱۰۰ شرکت حقوقی در استان پروانه‌ صادر شده است.

رحمتی عنوان کرد: در ابتدای فعالیت مجریان دارای صلاحیت در استان از خدمات این افراد برای ساختمان‌های بالای ۸ سقف استفاده شد اما با افزایش تعداد مجریان دارای صلاحیت در حال حاضر استفاده از خدمات مجریان ذیصلاح به ساختمان‌های “گروه ب به بالا” تعمیم یافته است.

وی یادآور شد: خوزستان به دلیل نبود مجریان ذیصلاح از آخرین استان‌هایی بوده که بکارگیری مجریان ذیصلاح در آن اجباری شد اما در حال حاضر جزو بهترین استان‌ها در اجرا و استفاده از خدمات مجریان است و این امر سبب افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری طبق نقشه‌های فنی می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت