تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:

خرید گوشت از دست‌فروشان خطری برای سلامت مردم است

  • کد خبر : 8504
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
مدیرکل دامپزشکی خوزستان خرید گوشت از دست‌فروشان را خطری برای سلامت مردم دانست و گفت: به شهروندان توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود از خرید و مصرف گوشت قرمز و دیگر فراورده‌های خام دامی که در معابر توزیع می‌شود، خودداری کنند.

دکتر ناصر عسکری فرد به مناسبت هفته دامپزشکی(۱۴ تا ۲۰ مهر) و یکصدمین سالروز تاسیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری با رسانه های جمعی افزود: عرضه فراورده های خام دامی(گوشت قرمز و مرغ زنده) که خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند غیرقانونی است و نباید اجازه داد تا افرادی سلامت مردم را به بازی بگیرند.

وی گفت: اگرچه تاکنون اقدام‌های زیادی برای جلوگیری از عرضه فراورده های خام دامی انجام شده ولی برای پایان بخشیدن به این وضعیت ناهنجار، نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی هستیم و در این خصوص رسانه ها می توانند گام‌های موثری برای ریشه‌کنی این معضل بهداشتی یا کاهش آن داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در ادامه افزود: از دیدگاه دامپزشکی هرآنچه خارج از کشتارگاه مجاز و به دور از بازرسان این سازمان ذبح شود غیرقانونی و خلاف مقررات بهداشتی است و احتمال آلودگی فراورده های خام دامی و به خطر افتادن سلامت مردم، بسیار زیاد است.

دکتر عسکری فرد با اشاره به اینکه دامپزشکی از وضعیت ناهنجار عرضه غیربهداشتی فراورده های خام دام در برخی مناطق استان از جمله اهواز رنج می برد و از آن متاثر است افزود: تا زمانی که تقاضا برای خرید این مواد خام دامی غیربهداشتی وجود دارد هرگونه اقدام های بازدارنده موثر نخواهد بود بنابراین ما باید تقاضا برای خرید گوشت غیربهداشتی را از طریق فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به تدریج کاهش دهیم.

وی از تنظیم و امضای تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش خوزستان در روزهای آینده برای حضور ارائه آموزش های بهداشتی دامپزشکی در مدارس استان خبر داد.

نظارت بهداشتی بر روی سه میلیون تُن نهاده های دامی وارداتی در بندر امام خمینی

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در نیمه نخست سال جاری نظارت بهداشتی بر روی سه میلیون تُن نهاده های دامی وارداتی در بندر امام خمینی توسط دامپزشکی انجام شده است. عسکری فرد افزود: همه نهاده های دامی وارداتی تا مورد تایید نهایی دامپزشکی قرار نگیرد اجازه ترخیص داده نخواهد شد.

وی گفت:با اقدام های انجام شده، به منظور سرعت بخشیدن به روند ترخیص و تخلیه نهاده های دامی وارداتی، نمونه برداری و تایید نهاده‌های دامی از ۲۰ روز به چهار روز کاهش یافته است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: حدود ۹۰درصد نهاده های دامی (فله) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد می شود.

۱۱ میلیون نوبت سر واکسیناسیون دام سبک در خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱ میلیون نوبت سر واکسیناسیون(مایه کوبی) دام سبک در خوزستان انجام شده است.

وی گفت: ۲۳ اردوی جهادی برای اجرای عملیات واکسیناسیون دام سبک در مناطق سخت گذر و دور افتاده اندیکا، مسجدسلیمان، باغملک، ایذه و دزفول مشارکت داشتند.

عسکری فرد افزود: علاوه بر این ۴۲۳ هزار نوبت سر دام سنگین علیه بیماری های دامی در استان خوزستان واکسینه شدند.

وی در ادامه این نشست از نظارت بر کشتار ۳۰۰ هزار راس دام و ۱۹میلیون قطعه طیور در سطح کشتارگاه های استان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: علاوه بر آن ۱.۶میلیون قطعه طیور بومی به صورت رایگان در مناطق روستایی و عشایری استان واکسینه شدند.

وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی اهواز، لزوم توسعه آموزش‌های همگانی مرتبط با دامپزشکی، موضوع عرضه فراورده های خام دامی غیرمجاز در برخی مناطق استان، نظارت بر فعالیت داروخانه های دامپزشکی از سوال‌ها و دغدغه اصحاب رسانه در این نشست بود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان در جمع بندی این نشست به شهروندان اطمینان داد فراورده های خام دامی که از کشتارگاه‌های استان و با نظارت دامپزشکی وارد چرخه مصرف می شود کاملا” سالم و بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه نواقصی در کشتارگاه نیمه صنعتی اهواز وجود دارد ولی با این حال گوشت خروجی از آن سالم و بهداشتی است افزود: از دیدگاه دامپزشکی کشتارگاه بهداشتی باید به صورت کامل صنعتی باشد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت