تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

خروج نیروهای درمانی از خوزستان، فشار کاری را زیاد کرده است

  • کد خبر : 11193
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۳۴
خروج نیروهای درمانی از خوزستان، فشار کاری را زیاد کرده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خروج نیروهای درمانی از خوزستان، گفت: این مسأله موجب شده است که فشار بر نیروها زیاد باشد و فشار کاری تشدید شود.

دکتر محمدحسین سرمست در نشست رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان که در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان در بخش‌های مختلف اعم از امنیتی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی اهمیت خاص و استعدادهای گسترده‌ای دارد و جا دارد همه ادارات به حوزه سلامت کمک کنند تا زندگی در شان مردم خوزستان فراهم شود.

وی افزود: هدف کلی این است که احساس رضایت از زندگی در استان خوزستان برای همه خوزستانی‌ها فراهم شود و باید ادارات به حوزه سلامت کمک کنند تا این توانمندی را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود نیروهای درمانی در استان خوزستان ادامه داد: یکی از شرایط خاص استان خوزستان، بیماری‌ها است که متأسفانه از این حیث در کشور رکورددار است. وجود آلاینده‌های صنعتی، گرد و غبار، گرما و دیگر شرایط سبب شده‌اند که مردم استان خوزستان به بیماری‌های گوناگونی مبتلا شوند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با توجه به کمبود شدید نیروهای درمانی و لزوم ارائه خدمات مطلوب به بیماران در دولت مردمی، همه تلاش‌ها و نگاه‌ها به جذب نیرو و رفع حداکثری کمبود کادر درمانی به ویژه پرستار، متمرکز شود.

سرمست گفت: مشکل خاصی خوزستان بحث نگهداشت نیروی تخصصی است که در خوزستان و واحدهای تابعه دانشگاه اهواز سخت شده است البته از ۱۵، ۲۰ سال گذشته با این مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: با افزایش انتظارات مردم و افزایش سطح خدمات، نیروها به ویژه بعد از کرونا تمایل کمتری برای ماندن در استان خوزستان دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به نیازسنجی نیروهای انسانی گفت: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ۱۰ بیمارستان آموزشی در اهواز و ۱۹ بیمارستان در شهرستان‌ها داریم.

وی با بیان اینکه از جاهای مختلف خروج نیروها را داریم، عنوان کرد: ۳۸۵ نیرو ‌انتقالی دائمی از خوزستان گرفته‌اند؛ باید جلوی خروج نیروها به جز در موارد ضروری را گرفت.

سرمست گفت: در مدل‌های مختلف خروج نیرو از استان خوزستان را داریم اما ورودی نداریم و این مسأله موجب شده است که فشار بر نیروها زیاد باشد و فشار کاری تشدید شود. برخی نیروها حتی حاضر نیستند در بیمارستان‌های گلستان یا امام خدمت کنند و دنبال بیمارستان خلوت هستند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود برای جبران این شرایط، در بدو استخدام از نیروها تعهد خدمت پنج تا ۱۰ ساله گرفته شود تا این شرایط کنترل شود و موجب ماندگاری بیشتر نیروها می‌شود. اگر این موضوع نهادینه شود، در ماندگاری نیروها بسیار اثرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر با توجه به ورودی زیاد نیرو به اصفهان، اکنون استان اصفهان تنها نیروهایی را به کار می‌گیرد که ۱۰ سال سابقه کار داشته باشند زیرا زیاد به نیرو نیاز ندارند و ورودی دارند اما خوزستان خروجی دارد.

وی با بیان اینکه خوزستان عمدتا در استخدام نیروها یکسان با دیگر استان‌ها دیده می‌شود، گفت: پیشنهاد این است که در بدو ورود، استخدام نیروها  از خوزستان باشد، یعنی در خوزستان استخدام شوند و چند سال تعهد به خدمت داشته باشند. بنابراین باید سهمیه بیشتری برای پذیرش داشته باشیم و تنها نیروهایی که مشکل ماندگاری دارند بعد از گذشت مدت تعهد از استان خارج شوند؛ هر چند در استان خوزستان تجربه کسب می‌کنند و بعد به استان‌های دیگر می‌روند اما باز هم این موضوع را قبول داریم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت