تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1
معاون سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد

حل آلودگی دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک پنج کشور حاشیه

  • کد خبر : 8266
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۳۱
حل آلودگی دریای خزر، نیازمند همکاری مشترک پنج کشور حاشیه
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی دریای خزر گفت: راهکاری که برای این دریاچه بسته وجود دارد در وهله اول همکاری مشترک پنج کشور حاشیه دریای خزر است که در برنامه اصلی دیپلماسی محیط زیستی سازمان قرار گرفته است.

مجتبی ذوالجودی در حاشیه بازدید از تالاب هورالعظیم در خصوص آلودگی‌های دریای خزر اظهار کرد: آلودگی‌های موجود در دریای خزر به ویژه آلودگی‌های نفتی، شرایط سخت و بحرانی ایجاد کرده است. راهکاری که برای این دریاچه بسته وجود دارد در وهله اول همکاری مشترک پنج کشور حاشیه دریای خزر است که در برنامه اصلی دیپلماسی محیط زیستی سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: در سفر هفته گذشته که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ژنو، بعد از سال‌ها توانستند به توافق مناسبی برای مدیریت شرایط محیط زیستی و همکاری بین کشورها برسند تا دریای خزر بهتر مدیریت شود.

ذوالجودی گفت: مقامات پنج کشور حاشیه دریای خزر هفته گذشته در ژنو حضور داشتند و در این موضوع جمع‌بندی شد و قرار شد آنچه در دوره‌های قبل مصوب شده است اجرا شود که اقدام خوبی است.

وی بیان کرد: البته قطعا مسائل ملی را نیز دنبال می‌کنیم؛ در این خصوص ورود پساب‌ها و فاضلاب‌ها به دریا را کنترل می‌کنیم تا شرایط اقلیمی دریای خزر با رعایت حق‌آبه از سوی همه کشورها، به سطحی برسد که بحران آن به حداقل برسد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زحماتی در گذشته در مورد کنوانسیون تهران اتفاق افتاده بود و معاهده‌ای بین پنج کشور حاشیه دریای خزر مصوب شده بود اما چند سالی بود که اجرای آن و مسائلی که متعهد شده بودند تقریبا انجام نمی‌شد و کشورهایی می‌خواستند به نوعی این توافق را نقض کنند و یا تغییر دهند.

وی افزود: بعد از آغاز دولت سیزدهم، دیپلماسی محیط زیست بیشتر از قبل مدنظر قرار گرفت. وزارت امور خارجه نیز همکاری بسیار خوبی داشت و با پیگیری‌ها کار زیادی انجام شد و اجماع بین کشور صورت گرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت