تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0
معاون قضایی کل دادگستری خوزستان:

جامعه ورزش، مبلغ فرهنگ صلح و سازش است/ رهایی ۱۷۰ نفر از چوبه دار در خوزستان از ابتدای سال

  • کد خبر : 11581
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۳:۵۷
جامعه ورزش، مبلغ فرهنگ صلح و سازش است/ رهایی ۱۷۰ نفر از چوبه دار در خوزستان از ابتدای سال
معاون قضایی کل دادگستری خوزستان گفت: اعضای جامعه ورزش، مبلغین فرهنگ صلح و سازش هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در آیین افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ورزش و جوانان در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: همه به سنگر آمده‌ایم تا از حیثیت، بزرگی و شخصیت ورزش و جوانان خوزستان دفاع کنیم.

وی افزود: باعث افتخار است که این شعبه تخصصی در ورزش و جوانان خوزستان افتتاح شد. جامعه ورزش جامعه زنان و مردان غیور و نیز پهلوانانی است که دلی مستحکم و اراده‌ای فولادین دارند. آنهایی که مبلغین فرهنگ صلح و سازش و صلح‌داران ما هستند.

معاون قضایی کل دادگستری خوزستان با تمجید از مدیرکل ورزش و جوانان استان،گفت:  از آقای بنی تمیم تقاضا دارم در هیات‌های ورزشی، هیاتی به نام هیات صلح هیات‌های ورزشی راه‌اندازی شود و کمیته‌ای برای شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ورزش و جوانان خوزستان باشد و آن ها را نیز به ما معرفی کند.

وی تأکید کرد: اعتقاد ما این است از ظرفیت جامعه ورزش و جوانان خوزستان بسیار می‌توانیم بهره‌مند شویم. عدلیه دستگاه قضایی امروز درصدد توسعه فرهنگ عمومی و ارتقاء جایگاه فرهنگ عمومی و نیز ارتقاء جایگاه فرهنگ حقوقی و اطلاع‌رسانی هم در بعد پیشگیری و هم در بعد رفع اختلافات است و این یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است تا فرهنگ صلح و سازش در کشور توسعه پیدا کند. همچنین یکی از سیاست‌های مهم این است که کار اب دستگاه حاکمیتی و دستگاه متولی که صاحبان فرهنگ و درایت ما هستند، شروع شود و از ظرفیتشان استفاده کنیم تا این فرهنگ را در سطح کشور نهادینه کنیم.

امانت بهبهانی با بیان این که در بین مردم خوزستان همیشه فرهنگ صلح و سازش و عفو و گذشت را بر فرهنگ دشمنی غلبه داشته‌ است، گفت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۱۷۰ پرونده قتل نفس برای اولین بار در تاریخ عدلیه به ویژه استان خوزستان با صلح و سازش خاتمه پیدا کرد و این تعداد از چوبه دار رهایی پیدا کردند. من به عنوان یک خوزستان احساس می‌کنم این کار امنیت را افزایش می‌دهد و البته مخالف هم دارد. معتقدم با صلح و سازش و عفو و گذشت این افراد می‌توانند به زندگی شرافتمندانه خود ادامه دهند و می‌توانیم امنیت را در سطح استان پایدارتر کنیم.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۸ هزار پرونده صلح در شش ماه ابتدایی سال داشته‌ایم و هیات‌های صلح ما چند برابر شده‌اند. همچنین استان خوزستان ظرفیت‌های بسیار مهمی دارد و یکی از این ظرفیت‌ها مجموعه ورزش و جوانان خوزستان و ورزشکاران استان هستند و اعتقادم بر این است از این ظرفیت استفاده نشده است، در حالی که این مجموعه ظرفیت‌های زیادی دارد. ما حتما بعد از آماده کردن هیات‌های صلح از ظرفیت پیشکسوتان ورزش خوزستان نیز بهره‌مند خواهیم شد. ضمن اینکه دوره‌های تخصصی برای حوزه ورزش مانند عفو و ورزش، بردباری، صلح و سازش برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=11581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت