تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت:

ثبت بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ تولد در خوزستان

  • کد خبر : 5909
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
ثبت بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ تولد در خوزستان
مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: در سه ماهه نخست امسال در استان خوزستان ۱۹ هزار و ۸۱۹ رویداد ولادت و پنج هزار و ۸۵۹ رویداد فوت در خوزستان ثبت شده است.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، مصطفی امانی‌پور مدیرکل ثبت احوال خوزستان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار سه ماهه امسال اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال در استان خوزستان ۱۹ هزار و ۸۱۹ رویداد ولادت و پنج هزار و ۸۵۹ رویداد فوت در خوزستان ثبت شده است که ۵۶ درصد فوتی‌ها ثبت شده مرد و ۴۴ درصد زن بوده‌اند.

وی افزود: چهار هزار و ۸۰۳ مورد از فوتی‌های ثبت شده معادل ۸۲ درصد شهری و یک هزار و ۵۶ مورد معادل ۱۸ درصد روستایی بوده‌اند. در هر شبانه‌روز ۶۳ مورد فوت و در هر ساعت فوت تقریباً سه نفر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با بیان کرد: در سه ماهه اول امسال در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۱۳ نوزاد و هر ساعت تقریبا ۱۰ نوزاد در استان خوزستان متولد شده‌اند. ۵۱.۵ درصد کل ولادت‌های ثبت شده نوزاد پسر و ۴۸.۵ درصد نوزاد دختر بوده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۲۰۰ مورد معادل ۷۳ درصد از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده در این مدت در استان خوزستان شهری و ۵ هزار و ۵۹۹ مورد معادل ۲۷ درصد روستایی بوده‌اند.

مصطفی امانی‌پور در خصوص آمار ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی بیان کرد: ۹۷.۶۷ درصد ولادت‌های ثبت شده در استان خوزستان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۳.۵ درصد فوت‌های ثبت شده در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در این مدت میانگین سن مادران ۲۵.۶ سال بوده است. همچنین ۳۳۵ مورد دوقلوزایی و ۱۶ مورد سه قلوزایی ثبت شده است.

امانی‌پور در خصوص آمار ازدواج و طلاق در سه ماهه امسال افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۵ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۱۹۴ مورد طلاق در استان خوزستان ثبت شده است.

وی ادامه داد: میانگین ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳.۵ سال و میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال بوده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5909

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت