تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
2
سرپرست سازمان قطار شهری اهواز:

تکمیل نیمی از خط یک متروی اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز دارد

  • کد خبر : 7513
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
تکمیل نیمی از خط یک متروی اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان نیاز دارد
سرپرست سازمان قطار شهری اهواز گفت: برای تکمیل دو فاز خط یک قطار شهری اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید در بازه زمانی سه ساله جذب شود.

ابوالقاسم محبوبی در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۹ شهریورماه) برگزار شد، در خصوص موضوع خرید اوراق مشارکت قطار شهری اهواز اظهار کرد: کار پرونده قضایی قطار شهری اهواز در خصوص تایید فسخ قرارداد و خلع ید پیمانکار، از سال ۹۹ تا شهریورماه ۱۴۰۲ طول کشید و در روزهای اخیر رای قطعی دادگاه تجدید نظر صادر شد.

وی افزود: حکم دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار صادر شده است و در مورد تایید فسخ، قرار عدم استماع صادر شد که در این خصوص باید تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز گفت: به موازات اقدامات قضایی، یک سری مذاکرات با شرکت‌های مختلف ذی‌صلاح که توانایی تکمیل خط یک قطار شهری را دارند، انجام شده است اما با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که در سال ۹۹ با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) صادر شد بیشترین تمرکز با این قرارگاه است که به دلیل تعیین تکلیف نشدن پیمانکار قبلی، معذوراتی داشتند و با احتیاط با این قضیه برخورد می‌کردند.

وی افزود: با توجه به رای اخیر دادگاه، مذاکره‌ای با دوستان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) داشتیم و قرار شد رای را برای آن‌ها توضیح دهیم تا مذاکرات جدی برای تکمیل و احداث باقیمانده خط یک قطار شهری اهواز آغاز شود.

محبوبی با اشاره به حضور شهردار اهواز در تهران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)، گفت: فاز یک و دو خط یک قطار شهری اهواز از میدان فرودگاه شروع می‌شود و تا میدان ساعت ادامه دارد. این مسیر ۱۱ ایستگاه و ۱۱.۵ کیلومتر طول دارد و ۵۰ درصد از خط یک در این مسیر تعریف شده است.

سرپرست سازمان قطار شهری اهواز گفت: با توجه به ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در این محدوده از خط یک قطار شهری، برای تکمیل دو فاز خط یک قطار شهری اهواز، ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار باید در بازه زمانی سه ساله جذب شود.

وی افزود: در گام نخست ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از وزارت کشور درخواست شده است که وزیر کشور گفته بود تا تعیین تکلیف وضعیت حقوقی این پروژه اعتباری به آن اختصاص داده نمی‌شود اما اکنون تعیین تکلیف شده است و باید هر چه زودتر تکلیف این پروژه روشن شود و هر چه زودتر عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.

محبوبی عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی، یک سری الزامات از جمله تکمیل مطالعات و کارهای مهندسی دارد که در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در موعد مقرر این کارها انجام شوند.

وی افزود: از سال ۹۵ تلاش‌های زیادی برای دریافت اوراق مشارکت و تزریق آن به پروژه قطار شهری اهواز انجام شد اما فرصت‌ها را از دست دادیم و این کار محقق نشد در نتیجه زیان‌های قابل توجهی به پروژه و شهر وارد شد. هر سالی که اوراق مشارکت دریافت شود، نسبت به سال آینده جلو خواهیم بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت