تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1
خیز دانش‌بنیان‌ها برای افزایش کیفیت خوراک دام؛

تولید خوراک دام از بقایای نیشکر، راهی برای تأمین گوشت قرمز

  • کد خبر : 7672
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۸
تولید خوراک دام از بقایای نیشکر، راهی برای تأمین گوشت قرمز
مدیرعامل شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه از رایزنی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود کیفیت خوراک دام تولیدی خبر داد و این افزایش کیفی را گامی مهم برای کاهش هزینه دامپروری‌ها برشمرد.

مدیرعامل شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه از رایزنی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای بهبود کیفیت خوراک دام تولیدی خبر داد و این افزایش کیفی را گامی مهم برای کاهش هزینه دامپروری‌ها برشمرد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، علی باقری با بیان اقدامات تحقیقاتی این شرکت برای تولید «خوراک دام اقتصادی و به‌صرفه»، گفت، در سال گذشته که مزیّن به سال دانش‌بنیان بود، با تلاش محقّقان نیشکری، محصولی جدید باارزش غذایی بالا و قیمت مناسب برای دام، تولید و روانه بازار مصرفی شد؛ این محصول با ترکیب جدید سبوس، پروتئین، اوره، مکمل‌های دامی و… بهترین خوراک دام باکیفیت بالاست که از بقایای نیشکر تهیه می‌شود.

طرح افزایش ظرفیت پرواربندی دامپروری نمونه خُتن

به گفته او، با موافقت مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر، طرح افزایش ظرفیت پرواربندی «دامپروری نمونه خُتن» با هدف تأمین بخشی از گوشت قرمز موردنیاز استان خوزستان در دستور کار قرار گرفته و به‌زودی اجرایی می‌شود؛ کنترل قیمت گوشت و سودآوری مناسب از مزایای این طرح است.

مدیرعامل شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه افزود، با توجه به سهولت دسترسی و قیمت مناسب خوراک دام، استان خوزستان این قابلیت را دارد که با افزایش تولید خوراک دام و ایجاد دامداری‌های صنعتی، به قطب تولید فرآورده‌های دامی کشور تبدیل شود.

بر اساس این گزارش، خوراک دام تولیدی این کارخانه، ۴۰ درصد جیره و سهمیه غذایی دام‌ها را می‌تواند تأمین کند که در این صورت از چرای بی‌رویه دام‌ها و از بین رفتن مراتع جلوگیری می‌شود.

شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه یکی از چند صنعتِ پایین‌دستی توسعه نیشکر است؛ در این کارخانه از بقایای نیشکر (پیت) به همراه چند افزودنی مثل ملاس، ویناس، خوراکی دام تهیه می‌شود.

این شرکت با تولید خوراک دام، از هدررفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده باارزش افزوده بالا تبدیل کرده است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7672

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت