تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

توصیه‌های اورژانسی برای موج بازگشت سفرهای نوروزی

  • کد خبر : 13280
  • ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
توصیه‌های اورژانسی برای موج بازگشت سفرهای نوروزی
سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توصیه به رعایت ایمنی توسط رانندگان در موج بازگشت سفرهای نوروزی، گفت: توصیه می‌شود مسافران سفر خود را به روز ۱۴ فروردین و بعد از آن موکول کنند.

عارف شرهانی با بیان اینکه کلیه واحدها و یگان‌های اورژانس تا ۱۵ فروردین‌ماه در آماده‌باش هستند، اظهار کرد: همزمان با موج برگشت سفرهای نوروزی، به رانندگان توصیه می‌کنیم از سبقت غیر مجاز خوددای کنند و هر جا احساس خواب‌آلودگی به آن‌ها دست داد به نزدیکترین پایگاه‌های سلامت، پایگاه‌های پلیس یا پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی مراجعه و در آنجا مقداری استراحت کنند و صبح به سفر ادامه بدهند.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است. رانندگان اگر خسته شدند نیز رانندگی را به نوجوانانی که گواهینامه ندارند واگذار نکنند، حتی اگر به رانندگی وارد باشند. در آماری که از تصادفات گرفته‌ایم، مشخص شده است بسیاری از پدران هنگام خستگی، رانندگی را به نوجوانی که دوست دارد رانندگی کند و گاز بدهد سپرده‌اند و این مساله موجب بروز حوادث شده است بنابراین خودرو نباید به نوجوانان و افرادی که به رانندگی وارد نیستند داده شود.

شرهانی گفت: در روز ۱۳ فروردین حجم سفرها زیاد است بنابراین توصیه می‌شود مسافران سفر خود را به روز ۱۴ فروردین و بعد از آن موکول کنند و اگر مجبور هستند که ۱۳ فروردین به شهر خود برگردند، شهر به شهر استراحت کنند و بگذارند ترافیک جاده کمتر شود.

وی با اشاره به محورهایی که بیشترین حوادث و تلفات را در تعطیلات داشته‌اند، بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز در محور ایذه، محور مسجدسلیمان و محور شوش به اهواز تصادفات و تلفات زیادی رخ داده است.

منبع ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=13280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت