تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1
در جلسه شورای شهر تصمیم‌گیری شد

تعیین تکلیف غرفه‌های بازارچه کوی طاهر اهواز در کمیسیون خدمات شهری

  • کد خبر : 7524
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۲۱
تعیین تکلیف غرفه‌های بازارچه کوی طاهر اهواز در کمیسیون خدمات شهری
در جلسه شورای شهر اهواز، اعضا با بررسی گزارش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در مورد غرفه‌های بازارچه کوی طاهر، تصمیم گرفتند که این موضوع در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بررسی و در نهایت در صورت نیاز، به فرمانداری گزارش و موضوع تعیین تکلیف شود.

سید محمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای شهر اهواز با اشاره به ارائه گزارش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در مورد غرفه‌های بازارچه کوی طاهر اهواز اظهار کرد: بازارچه کوی طاهر حدود ۲۰ سال است که در اختیار عده‌ای قرار دارد و مقرر شده است غرفه‌های این بازارچه از طریق مزایده، به شهروندان ارائه شود.

وی افزود: این بازارچه ۳۱ غرفه دارد و بیش از ۴۰ نفر در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند قاعدتا غرفه به چند نفر از آن‌ها نمی‌رسد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: عده‌ای از افرادی که در بازارچه کوی طاهر هستند گفته‌اند اگر به آنجا لشکرکشی هم شود حاضر به ترک غرفه‌هایشان نیستند. برخی می‌گویند سال‌ها است که آنجا کار می‌کنند و برخی می‌گویند آنچه قبلا بوده خراب شده است و دوباره ساخت و ساز انجام داده‌اند.

پورموسوی گفت: بحث جدی قضیه این است که با توجه به شرایط کنونی بازارچه، با سادگی چنین چیزی قابل اجرا نیست. با توجه به اینکه ماهانه کرایه کمی از این غرفه‌داران گرفته می‌شود، کار در این بخش بسیار سخت‌تر از جاهای دیگر است.

در ادامه یونس اسفندیاری نژاد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: از بین همه بازارچه‌ها، تنها بازارچه کوی طاهر با چنین مشکلی مواجه است.

وی افزود: تغییر در سازه غرفه‌ها تخلف بوده است و کاسب‌ها اجازه نداشته‌اند چنین کاری انجام دهند بنابراین از این نظر، قانون حقی برای آن‌ها قائل نشده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: برای بازارچه کوی طاهر باید تصمیمی گرفته شود که فضا به سمت التهاب و تنش نرود و مسائل قانونی حق شهرداری و شهروندان اعمال شود.

اسنفندیاری‌نژاد بیان کرد: اگر قرار است این مزایده لغو شود باید مسیر قانونی آن طی شود تا برای لغو کننده مزایده، مشکلی پیش نیاید. اگر قرار است دوباره این غرفه‌ها به صورت یک یا دو ساله به این افراد داده شود، باید اهرم فشار داشته باشیم.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود در صورت تمدید قرارداد با این افراد، از آن‌ها ضمانت بانکی و تعهد گرفته شود.

در ادامه حجت‌الله زارع‌زاده دیگر عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه باید همه به قانون تمکین کنیم، گفت: سالیان سال املاک شهرداری اهواز به تاراج برده شده است. نمونه‌های متعددی از این موارد داریم که افرادی در ابتدای کار محلی را در قالب رستوران، دکه و فضای بازی اجاره کرده‌اند اما اکنون خود را مالک می‌دانند. یکبار برای همیشه باید این موضوع حل شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در این خصوص آیا مشکل پرونده‌های مفتوح سازمان میادین و سازمان پارک‌ها، پس از سال‌ها پیگیری در محاکم قضایی حل شده است؟ آیا شهرداری به حق و حقوق خود رسیده است؟

وی افزود: اینکه برای کسانی که در بازارچه کوی طاهر مشغول کار بوده‌اند، تسهیلاتی گرفته شود، بحث دیگری است اما اگر قرار است انفعالی برخورد شود، با توجه به تنوع موضوعی سازمان میادین در حوزه غرفه‌ها، قطعا این موضوع در استمرار با مشکل جدی مواجه خواهد شد و دیگران هم تمکین نخواهند کرد.

زارع‌زاده با بیان اینکه در خصوص غرفه‌ها یک سوداگری در حال اتفاق افتادن است، گفت: در ۱۴ تا ۱۵ ماه اخیر مجموعه سازمان میادین متحمل زحماتی شده است تا قرارداد افرادی که با این سازمان دارند را قانون‌مند کنند. اینکه تجمع و چنین چیزهایی منجر به این شود که شورای شهر و سازمان میادین به صورت انفعالی تصمیمی بگیرند و در ادامه راه دچار مشکل شوند، درست نیست.

حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز نیز گفت: اگر از نظر حساسیت وارد شویم، باید کل املاک شهرداری را بفروشیم. اگر بگوییم این بازارچه مشکل دارد یا فردی سرای محله شهرداری را در اختیار گرفته و باید این املاک را بفروشیم، بعد از چند سال شهرداری اهواز فقیرترین ارگان در شهر خواهد بود.

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید به وظایف قانونی‌شان در این زمینه عمل کنند. اکنون می‌بینیم که رستوران‌ها را گرفته‌اند و فضای جلوی رستوران‌ها را ملک اختصاصی خود می‌دانند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز گفت: اگر قرار است بازارچه طاهر هم مانند سنت قدیم در اختیار افراد فعلی قرار بگیرد، دیگر بازارچه‌ها هم این گونه می‌شوند و مردم شهر اهواز حقی در این زمینه نخواهند داشت؛ بنابراین این املاک موروثی می‌شوند.

میثم ایل اسکندری مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز نیز در این خصوص گفت: در سال ۱۳۸۰ بازارچه کوی طاهر جزو نخستین بازارچه‌های اهواز با سازه فلز بود. در سال‌های گذشته مزایده‌ها و واگذاری‌ها به صورت حضوری در سازمان برگزار می‌شد و افراد در این بازارچه‌ها سال‌ها به صورت قرارداد سه ساله کار می‌کردند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد ۲۴ بازارچه و بروز مشکل تنها در خصوص عقد قرارداد با متقاضیان اخذ غرفه در بازاچه کوی طاهر افزود: آخرین قرارداد این افراد مربوط آبان‌ماه سال گذشته است که از ابتدای سال ۱۴۰۱، هر گونه واگذاری غرفه‌ها از طریق سامانه ستاد انجام می‌شود. با توجه به اینکه دو ماه دیگر قرارداد این افراد تمام می‌شود، مزایده برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اهواز با اشاره به تغییر سازه‌این بازارچه از فلزی به ابنیه، گفت: با توجه به حساسیت‌های موجود، خواستیم صرفا مزایده حضوری این بازارچه انجام شود که یک سری مخالفت‌ها ایجاد شد و از سوی دیگر با مشکلات قانونی مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: برخی از اهالی کوی طاهر هم گفتند که این افراد مالک غرفه‌ها نیستند و ما هم می‌خواهیم در مزایده شرکت کنیم بنابراین مجبور شدیم این کار را از طریق سامانه ستاد انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در دوره مدیریت قبلی، حکم تخلیه دو سه غرفه گرفته شد اما کلانتری محل هم حاضر نیست آنجا برود.

در نهایت در خصوص این دستور کار و پس از ارائه گزارش مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در مورد غرفه‌های بازارچه کوی طاهر، با توجه به اینکه مزایده غرفه‌ها در سامانه ستاد ساماندهی مشاغل شهری اهواز بارگذاری شده و با توجه به مشکلاتی از سوی غرفه‌داران ایجاد شده است، مقرر شد این موضوع در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز بررسی شود و در صورت نیاز به فرمانداری گزارش و موضوع تعیین تکلیف شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7524

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت