تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

تصفیه‌خانه آب آشامیدنی دارخوین با پیگیری دولت سیزدهم بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 12270
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
تصفیه‌خانه آب آشامیدنی دارخوین با پیگیری دولت سیزدهم بهره‌برداری شد
مجری طرح آبرسانی غدیر گفت: تصفیه خانه آب آشامیدنی دارخوین با هدف تحقق اهداف طرح آبرسانی غدیر به عنوان بزرگترین طرح آبرسانی کشور به بهره‌برداری رسید و از این پس مردم شهرستان‌های شادگان، خنافره، دارخوین و روستاهای تابعه از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

سیامک عباسپور روز چهارشنبه بیان کرد: طرح آب‌رسانی غدیر یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی کشور است که از سال ۱۳۸۷ مصوب شد، که در صورت تکمیل، تامین کننده آب آشامیدنی بیش از نیمی از جمعیت استان خوزستان است.

وی به پیگیری جدی دولت سیزدهم برای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: نتیجه این پیگیری‌ها، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب دارخوین است.

مجری طرح آبرسانی غدیر به پیشینه ۵۰ ساله تصفیه خانه دارخوین اشاره کرد و گفت: با احداث تاسیسات موسوم به کوت امیر، آب مورد نیاز صنعت تامین و تاسیسات دارخوین برای تامین آب آشامیدنی روستایی و شهری مورد استفاده قرار گرفت.

عباسپور با بیان اینکه تصفیه خانه دارخوین بخشی از طرح جامع آبرسانی غدیر است بیان کرد: در راستای اجرای این طرح باید تصفیه‌خانه‌هایی در اهواز، شوش، سوسنگرد و دارخوین احداث شود.

وی اضافه کرد: با تغییرهای جدید طرح آب‌رسانی غدیر و مصوبات جدید، آب مورد نیاز شهرستان شادگان مربوط به سه شهر شادگان، خنافره و دارخوین و روستاهای تابعه از این تصفیه خانه تامین می‌شود.

مجری طرح آبرسانی غدیر ادامه داد: این نخستین تصفیه‌خانه از طرح آبرسانی غدیر بود که ساخته شده و در مرحله راه‌اندازی و بهره‌برداری است.

عباسپور ظرفیت تصفیه خانه دارخوین را ۱۳۵ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: این تصفیه خانه دارای ۱۲ فیلتر ثقلی، چهار کلاری فایر، سه ایستگاه پمپاژ، ایستگاه پمپاز بکواش و ریکاوری و ایستگاه پمپاژ آب پاک است.

مجری طرح آبرسانی غدیر افزود: این تصفیه‌خانه دارای ۲ مخزن ذخیره آب با گنجایش چهارهزار متر مکعب بوده و فرایند کاملی دارد که هزینه آن طبق نرخ روز، ۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

عباسپور با بیان اینکه این تصفیه خانه به صورت آزمایشی چندبار در مدار بهره‌برداری قرار گرفته گفت: این تصفیه‌خانه در روزهای آینده به بهره‌برداری مستمر خواهد رسید و شهرستان‌های شادگان، خنافره، دارخوین و ۱۶۰ روستای تابعه آن با جمعیت بیش از ۲۲۱ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند خواهند شد.

سازمان آب و برق خوزستان در سال ۱۴۰۱ قرارداد تهیه، نصب و راه‌اندازی تجهیزات الکترومکانیکال تصفیه‌خانه دارخوین را منعقد کرد و عملیات اجرایی این طرح از فروردین ۱۴۰۱ آغاز شد.

طرح آبرسانی غدیر از سال ۱۳۸۷ با هدف آبرسانی جهت رفع نیاز شهرهای مرکزی و جنوب غرب استان خوزستان، شامل ۷۸ کیلومتر خطوط انتقال و همچنین احداث ۲ ایستگاه پمپاژ W۲ و شهید چمران به همراه افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس است و بهره‌برداری از این طرح آب شرب بهداشتی و پایدار ۲۶ شهر و بیش از ۱۶۰۰ روستای مرکزی، جنوبی و غرب استان خوزستان را فراهم می‌کند که این تعداد معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان خوزستان است.طبق نظر کارشناسان، تکمیل این طرح می‌تواند باعث تغییرات کیفی و کمی در آب شرب مردم خوزستان شود.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12270

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت