تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
2
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت:

تثبیت مالکیت ۵۱ درصد از اراضی کشاورزی خوزستان

  • کد خبر : 5492
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۷
مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور در استان خوزستان قرار دارد که هم اکنون ۵۱ درصد این اراضی، تثبیت مالکیت شده است.

به گزارش بهین خبر و به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، سید محمود بهرسی مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان در نشست خبری با رسانه‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۷۰ هزار جلد سند مالکیت در استان صادر شد که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: در دو ماهه امسال نیز حدود ۲۹ هزار جلد سند مالکیت در استان خوزستان صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با اشاره به رشد حدنگاری اراضی کشاورزی استان عنوان کرد: تاکنون برای ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان حدنگاری و صدور سند مالکیت انجام شده است.

وی اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی را از برنامه‌های مهم کاری این اداره کل در سال جاری دانست و گفت: باتوجه به وجود یک میلیون و ۴۷۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور در استان خوزستان، هم اکنون ۵۱ درصد این اراضی، تثبیت مالکیت شده است.

بهرسی با بیان اینکه مسئله صدور سند مالکیت کشاورزی در خوزستان به سرعت در حال انجام است، خاطرنشان کرد: قطعا با همکاری کشاورزان می‌توانیم، اراضی باقی مانده استان را سند دار کنیم.

وی درباره مسائل زمین خواری در خوزستان نیز تصریح کرد: از آنجا که تمام اراضی استان از وجود مالک بهره‌مند هستند حراست و حفاظت از آنها برعهده مالک است. عمده بحث‌های زمین‌خواری مربوط به اراضی دولتی است که با اجرای طرح اسناد کاداستری، از تجاوز به اراضی جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان با یادآوری این مطلب که در سال گذشته، سه هزار و ۸۷۵ سند قولنامه‌ای در استان به سند مالکیت تبدیل شد، اضافه کرد: در ۲ ماهه نخست امسال نیز ۶۱۲ سند قولنامه‌ای به سند مالکیت تبدیل شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، اراضی مازاد نیاز دستگاه‌های دولتی باید در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد تا در راستای طرح نهضت ملی مسکن استفاده شود.

بهرسی ادامه داد: اگر دستگاهی به این قانون عمل نکند، سند دستگاه‌های دولتی از سوی سازمان اسناد و املاک باطل و در اختیار راه و شهرسازی قرار می‌گیرد که از این طریق بخش زیادی از اراضی نفت در خوزستان در اختیار سازمان راه و شهرسازی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5492

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت