تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان عنوان کرد

تامین پمپ‌های جدید برای تخلیه آبگرفتگی‌های اهواز/ کاهش مشکلات در بارندگی‌های بعدی

  • کد خبر : 10342
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
تامین پمپ‌های جدید برای تخلیه آبگرفتگی‌های اهواز/ کاهش مشکلات در بارندگی‌های بعدی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی هفته گذشته، گفت: در مجموع در ۶۱ نقطه آبگرفتگی کاسه‌ای و ماندآب ایجاد شد که ماندآب در همه نقاط به جز دو سه نقطه در سه چهار ساعت اولیه برطرف شد.

محمدرضا کرمی‌نژاد در حاشیه نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۸ آبان‌ماه) در خصوص مدیریت بارندگی‌های پیش رو برگزار شد، اظهار کرد: جلسه ستاد مدیریت بحران در خصوص آبگرفتگی‌های قبلی و آبگرفتگی‌های آتی برگزار شد. خوشبختانه امسال اوضاع آبگرفتگی‌ها بسیار بهتر شده است و خیابان‌هایی که در گذشته دچار آبگرفتگی فراوان بودند، امسال اصلاً آبگرفتگی نداشتند.

وی افزود: سال گذشته در مناطقی از جمله کمپلوی جنوبی، میدان خرداد، خیابان انقلاب، خیابان‌های کروشات، عین دو و کوی سیاحی آبگرفتگی طولانی مدت رخ می‌داد اما در بارندگی اخیر یک دقیقه آبگرفتگی نیز در این مناطق رخ نداد و این شرایط نشان‌دهنده کارهای انجام شده است و همچنان این کارها ادامه دارند.

دفع آبگرفتگی ۵۰ نقطه در ساعات اولیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در پی بارندگی اخیر یک سری آبگرفتگی در سطح شهر اهواز داشتیم. در مجموع در ۶۱ نقطه آبگرفتگی کاسه‌ای و ماندآب ایجاد شد که ماندآب در همه نقاط  به جز دو سه نقطه در سه چهار ساعت اولیه برطرف شد.

وی بیان کرد: آبگرفتگی حدود ۵۰ نقطه در ساعات اولیه دفع شد. کار در این نقاط انجام شده اما با توجه به اینکه شدت بارندگی در مدت زمان کم، زیاد بود ماندآب رخ داد. عمده این آبگرفتگی‌ها در سه چهار ساعت اولیه تخلیه شد و در نقاط باقی‌مانده هم کارهایی انجام دادیم تا این وضعیت کمتر تکرار شود.

ریزش خطوط فاضلاب در چند نقطه

کرمی‌نژاد عنوان کرد: گرفتاری اصلی ما در دو سه نقطه بود که در این نقاط ریزش خطوط رخ داده بود. روز گذشته مشکل در این نقاط رفع شد. در ایستگاه پیچ وار و صنایع فولاد هر چند دو برابر سال گذشته پمپ‌گذاری کردیم اما منبع تخلیه آب مقداری ضعیف است. به دلیل اینکه در طول سال گذشته آبی که به مناطق دیگر می‌ریخت را به سمت این تصفیه‌خانه منتقل کردیم حجم ورودی به این ایستگاه دو تا دو و نیم برابر شده است.

وی افزود: در این راستا پمپ جدیدی خریداری شده است و امروز نصب می‌شود و با راه‌اندازی آن حدود یک مترمکعب بر ثانیه بر حجم تخلیه آب افزوده خواهد شد. هشت پمپ قدرتمند نیز خریده شده که دیشب از تبریز ارسال شده‌اند و امشب به اهواز می‌رسند و نصب می‌شوند تا اوضاع دفع آب‌های سطحی بسیار بهتر از بارندگی اخیر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: مشکلات و موانعی داریم؛ اجرای شبکه فاضلاب ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید به صددرصد برسد. در نقاطی که شبکه اجرا شده است اصلاً مشکلی نداشتیم و در نقاطی که شبکه اجرا نشده است نواقصی داریم که به مرور و مرتب در حال کارکردن و رفع این نقاط هستیم. قطعاً در بارش‌های بعدی این مسائل بسیار کمتر و کمتر خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت