تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

بیش از ۲ هزار کیلومتر از شبکه توزیع آب در کلانشهر اهواز نشت‌یابی شد

  • کد خبر : 12485
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۴:۰۸
بیش از ۲ هزار کیلومتر از شبکه توزیع آب در کلانشهر اهواز نشت‌یابی شد
مدیر آبفا کلانشهر اهواز با اشاره به نشت یابی بیش از ۲ هزار کیلومتر از شبکه آب کلانشهر اهواز گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری مجموعه ای بهم پیوسته از منابع تامین آب، مخازن، ایستگاه های پمپاژ، لوله و شیرآلات هستند که نگهداری و تعمیرات به موقع و مستمر در کمیت و کیفیت آب شرب شهروندان بسیار موثر است.

افشین حاتمی اظهار کرد: هدر رفت آب در شبکه‌های توزیع شهری یکی از چالش‌های شرکت های آب و فاضلاب است که در آلودگی ثانویه و در مساله هزینه تاثیرگذار است.

وی افزود: احتمال نشت در هر شبکه شامل برآورد و شناسایی چندین مولفه نظیر مصارف غیر مجاز، نشت‌های زمینه‌ای و شکستگی‌ها است که ماهیت هر کدام از این مولفه‌ها با یکدیگر متفاوت است.

حاتمی ادامه داد: از مهمترین این مولفه‌ها، اثرات ناشی از شکستگی‌ها و نشت‌های بزرگی است که علاوه بر هدر دادن منابع آب، مخاطراتی را نیز برای پوشش زمین و در نتیجه آلودگی شبکه آب در پی دارد.

مدیر آبفا کلانشهر اهواز با اشاره به نشت یابی ۲ مرحله‌ای در سطح شهر اهواز اظهار کرد: به منظور بررسی نشت شبکه، عملیات نشت یابی طی ۲ مرحله ( یک مرحله در شب و یک مرحله در روز) در مناطق اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیات نشت یابی ابتدا در شب صورت می پذیرد، و پس از شناسایی محل‌های مشکوک برای بررسی دقیق تر و اطمینان از محل نشت، این عملیات در طول روز و در همان نقطه انجام می‌شود.

حاتمی با بیان اینکه از زمان شروع عملیات نشت یابی، به میزان یک میلیون متر مکعب از هدر رفت آب جلوگیری شده است گفت: این عملیات در محله کیان آباد که با حدود هفت هزار مشترک فعال و همچنین ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب به پایان رسیده که نشت‌های نامریی قابل توجهی احصا شده و به شبکه توزیع جهت رفع شکستگی ارجاع شده است.

وی گفت: طبق برنامه زمان بندی شده عملیات نشت یابی در تمام مناطق اهواز اجرا خواهد شد که در حال حاضر در منطقه کوی ملت در حال اجر است.

بر اساس این گزارش کلانشهر اهواز دارای بیش از ۴۸۰ هزار مشترک مجاز آب است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت