تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
2

به‌زودی کروکی تصادفات به صورت برخط کشیده می‌شود

  • کد خبر : 8321
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۴۸
معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در حال حاضر تصادفات به صورت کاغذی کشیده می‌شوند و ممکن است زمان‌بر باشد که ان‌شالله در آتی کروکی در صحنه به صورت برخط کشیده می‌شود و در کمتر از یک دقیقه به سامانه‌های فراجا ارسال می‌شود و شهروند می‌تواند کروکی را دریافت کند.

به منظور تشریح برنامه‌های گرامی‌داشت هفته انتظامی، نشست خبری  صمد کلاگر معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان خوزستان با حضور روزنامه نگاران، مدیرمسئولان، سردبیران، خبرنگاران در سالن جلسات معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد.

 کلاگر در این نشست اظهار داشت: هفته انتظامی را فرصتی می‌دانیم برای اینکه بتوانیم با مردم عزیز که ولی نعمت‌های ما هستند تعامل بیشتری برقرار کنیم و به ویژه از همکاران و خانواده‌های آن‌ها که به حق جهادگونه در کنار آنان تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم.

وی افزود: در ماموریت اربعین همکارانی داشتیم بالغ بر یک ماه علی‌رغم مسافت نیم‌ساعته با منزل به دلیل فعالیت شبانه‌روزی حتی یک بار سرکشی نداشتند که این موضوع باعث شد مقام معظم رهبری از پلیس تشکر کنند که این برای ما بزرگترین مدال افتخار بوده و به این می‌بالیم، گرچه این خدمت و خادمی را در حق زوار افتخار می‌دانیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان به عملکرد پلیس در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: امسال خوزستان برای عبور زوار اتباع خارجه انتخاب شده بود که نزدیک به ۳۰۰ هزار زائر خارجی از مرز استان برای زیارت تردد داشتند که به حمدالله این موضوع به خوبی اجرا شد و این امنیت و خدمت رسانی خوب بدون همکاری و همیاری خانواده‌های کارکنان محقق نمی‌شد که جا دارد از آنان تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس به عنوان سربازان ولایت خدمت رسانی به موقع، مطلوب، مناسب و بی‌منت به مردم را وظیفه خود می‌دانند، بیان داشت: اصلی‌ترین سرمایه پلیس، مردم هستند یعنی امنیت بدون مشارکت مردمی تحقق پیدا نمی‌کند لذا نقش مردم به عنوان سرمایه اصلی در ایجاد امنیت نیاز است کمک کنند و بی‌تفاوت نباشند.

کلاگر تصریح کرد: اولویت پلیس در برقراری امنیت و مبارزه با جرائم، پیشگیری است که مسائل به صورت اجتماعی حل شوند و این موضوع محقق نمی‌شود مگر با داشتن اشرافیت و همکاری مردم که ما بتوانیم با ارائه آموزش‌های لازم و اطلاع رسانی به شهروندان در حوزه امنیت مشارکت داشته باشند تا از جرم پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر فراجا اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری از جرایم انجام داده که به عنوان نمونه می‌توان به نگهبان محله و همیاران پلیس اشاره کرد؛ همیاران پلیس قشرهای مردمی هستند که با پلیس همکاری دارند و تاثیر بسزایی در موفقیت‌های ماموریت‌های پلیس دارند.

رئیس ستاد برگزاری هفته انتظامی استان خوزستان در ادامه به شعار هفته انتظامی “شهروند قانون مدار و پلیس خدمتگزار” اشاره کرد و افزود: نظم و امنیت بزرگترین عنصر در هر اجتماعی است که در همه امورات تاثیر بسیاری دارد و قانون گریزی که یک مسئله مقابل نظم است و اثر آن بر همه جامعه می‌باشد، به عنوان مثال راننده‌ای با خودرو به صورت ممنوع وارد خیابان یک طرفه شود و باعث ایجاد ترافیک می‌شود، لذا شهروندان نسبت به قانون گریزی باید حساس باشد.

وی تصریح کرد: پلیس از لحاظ خدمتگزاری به عنوان مجری قانون و ناظم امین نظم بر انضباط این وظیفه را بر خود می‌داند که شبانه روزی تلاش کند تا انشالله برای شهروندان مشکلی پیش نیاید و اثر خوبی در جامعه داشته باشد.

کلاگر به فرمایشات مقام معظم رهبری “پلیس ما باید پلیس در تراز انقلاب اسلامی باشد” اشاره کرد و عنوان داشت: ما این فرمایش را به عنوان هدف و الگوی خودمان قرار داده‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم توسط فرماندهان انجام شده تا ان‌شالله با کمک مردم و قانون مداری بتوانید به این امر پوشش صد در صد دهیم.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف پلیس خدمتگزار ایجاد یک جامعه قانون‌مدار و ایجاد احساس امنیت روانی است که اصحاب رسانه می‌توانند کمک زیادی کنند چرا که احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است و در خیلی از شهرستان‌های استان‌ها امنیت وجود دارد ولی به واسطه وجود احساس روانی ناامنی که ایجاد شده شهروندان فکر می‌کنند که امنیت وجود ندارد، ولی در واقع امنیت وجود دارد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان ادامه داد: ان‌شالله این هفته را فرصت بدانیم با تعامل و همکاری اصحاب رسانه بتوانیم احساس امنیت واقعی را در جامعه رواج دهیم که این احساس امنیت در در همه موضوعات از قبیل تولید، اقتصاد و.. می‌تواند اثرگذار باشد.

وی به آمار عملکرد پلیس که توسط موسسه افکارسنجی امین در حوزه ماموریت اربعین انجام شده اشاره کرد و گفت: میزان رضایتمندی از یک جامعه آماری که از زوار انجام شد، در حوزه سرعت عمل کارکنان ۷۹ ممیز ۲۵ صدم درصد، در حوزه پاسخگویی به درخواست‌های زائران ۷۹ ممیز ۸۱ صدم درصد، در حوزه نحوه گفتار و رفتار پلیس مرزبانی ۸۱ ممیز ۴۱ صدم درصد، نحوه رفتار پلیس راهنمایی و رانندگی ۸۰ ممیز ۹۹ صدم درصد رضایت‌مندی وجود داشته است.

رئیس ستاد برگزاری هفته انتظامی استان خوزستان به برنامه‌ریزی پلیس برای ارائه خدمات شایسته به شهروندان اشاره کرد و افزود: برای رضایتمندی و خدمات رسانی شایسته به مردم، یگان فوریتی ۱۱۰ در بحث هوشمندسازی در تلاش هستیم تا سرعت عمل و رسیدن ماموران در صحنه را کاهش دهیم.

وی به دیگر اقدام پلیس برای رضایتمندی و خدمات رسانی شایسته اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تصادفات به صورت کاغذی کشیده می‌شوند و ممکن است زمان‌بر باشد که ان‌شالله در آتی کروکی در صحنه به صورت برخط کشیده می‌شود و در کمتر از یک دقیقه به سامانه‌های فراجا ارسال می‌شود و شهروند می‌تواند کروکی را دریافت کند.

کلاگر روز شمار هفته انتظامی را تشریح کرد و گفت: بیشترین هدف پلیس مشارکت مردمی در حوزه امنیت است چرا که با مشارکت مردم می‌توانیم در اهدافمان موفق باشیم.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان خوزستان یادآور شد: دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ به صورت شبانه‌روز آماده دریافت هرگونه انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر از عملکرد کارکنان دارند.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت