تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان

برنامه‌ریزی برای اشتغال بیش از۱۱هزار فرزند شهید و ایثارگر خوزستان

  • کد خبر : 5198
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای اشتغال ۳۱۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر را فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌ دهد.

به گزارش بهین خبر،اصغر رشنودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسئله اشتغال خانواده شهدا، ایثارگران و فرزندان آنها اهمیت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مدیران بر این باور هستند که حل مسئله اشتغال سخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: در این استان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون و ۱۸۷ نفر در سن کار قرار دارند.

وی در ادامه جمعیت سن کار استان خوزستان را شامل ۲ بخش فعال و غیرفعال خواند و ادامه داد: بخش غیرفعال شامل دانش آموزان، زنان خانه دار و دانشجویان است که ۶۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند؛ بخش فعال که خود به ۲ بخش شاغلان و بیکاران تقسیم می‌شود که تعداد آنها یک هزار و ۳۲۰ نفر است؛ شاغلان مطلق حدود ۱۹۰ هزار نفر و شاغلان ناقص حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند که باید برای اشتغال آنها برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اضافه کرد: برای اشتغال حدود ۳۱۰ هزار نفر در استان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار نفر را فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان تشکیل می‌دهد؛ البته برای مسئله اشتغال بسته سیاستی آماده شده و معادل بیکاران استان ظرفیت اشتغال پیدا کرده‌ایم.

رشنودی اظهار کرد: با توجه به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام کرده اگر شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند می‌توان برای اشتغال ۵۰۰ نفر اقدام کرد، تیم ویژه‌ای را قرار می‌دهیم و از بازرسان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنیم.

وی در خصوص تبدیل وضعیت خانواده شهدا و جانبازان گفت: مکاتبه‌ای در این خصوص برای دستگاه‌ها آماده شده است؛ ۴۰ دستگاه در خوزستان وجود دارد که مقرر شده برای ۶۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کنند و حدود ۱۹ هزار نفر از این استخدام‌ها، سهمیه خانواده شهدا و ایثارگر است.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=5198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت