تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1
استاندار خوزستان:

برنامه‌ای برای اقتصاد دیجیتال در خوزستان تهیه شود

  • کد خبر : 12243
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
برنامه‌ای برای اقتصاد دیجیتال در خوزستان تهیه شود
استاندار خوزستان بر لزوم تهیه برنامه‌ای در خصوص اقتصاد دیجیتال در استان تاکید کرد.

علی اکبر حسینی محراب در نشست اقتصاد دیجیتال که امروز، ۶ دی ماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید برنامه‌ای برای اقتصاد دیجیتال در استان تهیه شود و در این زمینه از تجارب کشور، وزارتخانه‌ها و دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور استفاده کرد و این برنامه تبدیل به برنامه‌ای بومی برای استان شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای اقتصاد دیجیتال در استان افزود: مسیری غیر از این نداریم و ما از همین الان باید خودمان را آماده و فضا را برای کار افراد ایجاد کنیم. البته برای افرادی که ما می‌خواهیم نه اینکه شرکت‌هایی با طرف‌های خارجی خود بیایند و وارد بازار ما شوند و بازار را در اختیار بگیرند و بعد دستگاه‌های دولتی و اداری هیچی نقشی در ایجاد و سیاستگذاری آن‌ها نداشته باشند.

به گزارش ایسنا، حسینی محراب بیان کرد: در این کسب ها و کارها باید حضور داشته باشیم و حضور یعنی باید برنامه داشته باشیم. اگر این فضا برای جوانان و فارغ‌التحصیلان ما در روستاها شکل بگیرد مردم ما ثروتمند شده و برای آن‌ها شغل ایجاد می‌شود و مدیری که حوزه کاری وی اقتصاد باشد و در اقتصاد دیجیتال نقش نداشته باشد اصلا به او نیازی نداریم.

وی اظهار کرد: معاون اقتصادی استانداری به عنوان رییس این شورا باید برنامه هر دستگاه استان را در خصوص اقتصاد دیجیتال بگیرد و این برنامه‌ها پس از بررسی در جلسات و کمیته‌های مختلف باید تصویب و اجرایی شوند.

استاندار خوزستان گفت: ما در منطقه امکانات خیلی قوی داریم اما در حال حاضر در بحث کشور عراق، هیچ امکانی برای حضور در زیرساخت‌های اساسی دیجیتال این کشور برای کشور ما وجود ندارد چون که دیگر کشورها در این کشور حضور دارند و کارها را گرفته‌اند و ما آمادگی لازم را در خود ایجاد نکرده بودیم و اصل کار و موضوع در اختیار آن‌ها است.

حسینی محراب با تاکید بر تسهیل زمینه کار برای جوانان در این حوزه گفت: بیش از ۴ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم و باید این مساله را در این مناطق دنبال کنیم تا درآمد ایجاد شود و مهاجرت معکوس شکل بگیرد.

وی افزود: توسط شورای اقتصاد دیجیتال باید موضوع اقتصاد دیجیتال در استان ملکه و نهادینه شود و این موضوع باید با آموزش، توجه و حمایت و برنامه دنبال شود. بحث تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در استان محدود است و باید از صندوق پژوهش و نواوری استفاده کرد و در این راستا باید همه امکانات استان متمرکز شوند تا در باقی مانده سال چند کار در بخش اقتصاد دیجیتال انجام شود و سال آینده بتوانیم بهره آن را ببریم.

حسینی محراب گفت: چندان در زمینه هوش مصنوعی در استان و دانشگاه‌های ما کار نمی‌شود و دانشگاه‌های ما باید ماموریت محور شوند. بحث هنرستان‌های جوار صنایع نیز باید شکل بگیرد و چون گرایش استان ما گرایش اقتصاد کشاورزی است، کشاورزی اولویت اول ماست و حتما باید هنرستان‌هایی در این زمینه شکل بگیرد و این هنرستان‌ها باید توسط آموزش و پرورش به جد دنبال شود. صنایع هم دعوت شوند و در راستای نیاز خود این هنرستان‌ها را تجهیز کنند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=12243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت