تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان تصویب شد

  • کد خبر : 8047
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان تصویب شد
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از تصویب نهایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان خبر داد و گفت: با همکاری سازمان‌ها، کارشناسان و اساتید دانشگاه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی نهایی و مصوب شد که در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی رونمایی و سپس وارد مرحله اجرایی شود.

عبدالله افرازه‌شهاوند روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان با حضور سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورا و علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان اظهار کرد: در این سند پنج مساله اصلی و دارای اولویت طی ۶ ماه کار تخصصی و کارشناسی احصا و تدوین شده است تا به عنوان الگوی نقشه راه همه دستگاه‌های متولی در حوزه‌ فرهنگ قرار گیرد.

به گفته معاون سیاسی‌ اجتماعی استانداری خوزستان براساس دستورالعملی که از شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده هر استان سند فرهنگی جداگانه‌ای مربوط به چالش‌های فرهنگی خود را باید تدوین می‌کرد که با همکاری همه سازمان‌ها و نهادهای متولی استان این سند پس از طی کردن مراحل قانونی نهایی شده است.

وی با اشاره به مساله تعلیم و تربیت در استان به عنوان دیگر دستور کار این نشست گفت: تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با تاکید بر نظام خانواده باید ارتقای کمی و کیفی داشته باشد.

شهاوند بیان کرد: ضرورت دارد به حوزه تعلیم و تربیت اهمیت ویژه‌ داده شود که شاهد موفقیت و پیشرفت بیش‌تر در این حوزه باشیم.

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان تصویب شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خوزستان بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید به عنوان یک مرکز تصمیم‌گیر در موضوعات حوزه فرهنگ عمومی به جایگاه اصلی خود برگردد البته بخشی از این موضوع با تصویب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان انجام شده است.

مجید منادی با اشاره به فرآیند منظم و دقیق با حضور دستگاه‌های متولی برای به تصویب رسیدن این سند فرهنگی گفت: در این سند پنج اولویت اصلی مشخص شده دارای زیر مساله‌هایی هستند که براساس آن‌ها شاخص تعریف شده و مسایل قابل ارزیابی هستند.

وی ادامه داد: همچنین برای رفع هر چالش دستگاه متولی و اقدامات مورد نیاز آن تعیین شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بر توجه به کانون خانواده و آموزش و پرورش به عنوان دو گلوگاه مهم حوزه تعلیم و تربیت تاکید کرد و در ادامه به تقویت مسایل اعتقادی در خانواده و مدارس، استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید و فراهم کردن بستر مناسب در فضای مجازی پرداخت.

همچنین در این نشست پس از بحث و بررسی بر موضوعات مطرح شده در سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و ارایه نقطه نظرات کارشناسان و مسئولان مربوطه، این سند با موافقت اعضای جلسه به تصویب نهایی رسید.

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان در افق ۱۴۰۵ تدوین شده و در این زمینه خوزستان سیزدهمین استان کشور است. در این برش برنامه عملیاتی برای رفع چالش‌های مهم استان در پنج بخش شامل تغییر در سبک زندگی اسلامی – ایرانی، تضعیف باورهای دینی، تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب، تضعیف جایگاه و تاثیرگذاری مراجع فرهنگی و حاشیه‌نشینی ارایه شده است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8047

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت