تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
2
بمناسبت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک : نماینده ولی فقیه در استان خوزستان عنوان کرد

با تمام توان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان آماده ام

  • کد خبر : 6763
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
برای مرتفع شدن معضلات و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران و حمایت از آنان با توان تمام هر کاری از دستم بر بیاید انجام خواهم داد تا چرخه تولید دچار توقف نشود.


به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های خوزستان نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز با بیان مطلوب فوق به اهمیت و جایگاه تولیدکنندگان در عرصه اقتصادی اشاره کرد و گفت: با افزایش تولید است که تورم مهار و اشتغال زایی ایجاد می شود.
آیت الله موسوی فرد در ادامه افزود: دست اندرکاران شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گزارشی از مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی و تولیدکنندگان تهیه و ارائه دهند تا بنده با تمام توان هر چه از دستم بر بیاید برای متوقف نشدن چرخه تولید و حمایت از آنها انجام خواهم داد.
بر اساس این گزارش مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان به ظرفیت های فوق العاده ی برای فعالیت های واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: استان خوزستان ظرفیت های بسیار زیادی برای فعالیت واحد تولیدی دارد که میتواند باعث رشد صنایع کوچک شود که این امر اشغال زایی را به همراه خود دارد.
مهندس مهدی پور در ادامه به مشکل تامین برق واحدهای تولید در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: در سنوات گذشته در حوزه تولید برق سرمایه گذاری نشده است و در حال حاضر واحدهای تولیدی برای تامین برق با مشکلاتی مواجه هستند که لازم است بدان توجه ویژه شود.
وی در ادامه گفت: از بخش های مهمی که مورد پیگیری قرار گرفت و تحقق یافت تامین آب برای شهرک های صنعتی به ویژه ناحیه صنعتی گتوند بود که چاه این ناحیه صنعتی احیا و مشکل تامین آب صنعتگران حل شده است. از دلایل اصلی تعطیلی این واحدها کمبود منابع مالی و نقدینگی عنوان کرد .
وی در ادامه به واحدهای به بهره برداری رسیده در استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: احیا واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید از وظایف و سیاست های اصلی دولت در سال مهار تورم و رشد تولید است .
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ادامه به راه اندازی کمیته احیای واحدهای راکد اشاره کرد و افزود: کمیته ای با عنوان کمیته احیا واحدهای راکد تشکیل و راه اندازی شد که تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا باپیگیری راه های قانونی شاهد فعالیت دوباره این واحدهای صنعتی در استان شوند.
وی در ادامه به نقش بانک ها برای پرداختن تسهیلات و تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: در این مسیر بانک ها می توانند در تسریع و پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی به واحدهای تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند و چنانچه آنان همکاری خوبی انجام دهند بسیاری از واحدهای راکد به چرخه ی تولید باز خواهند گشت و علاوه بر آن سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به عرصه تولید پیش قدم خواهند شد.
مهندس مهدی پور بر استفاده همه دستگاه های دولتی از محصولات استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: استفاده از محصولات تولید شده توسط تولیدکنندگان استان باعث انگیزه و تلاش بیشتر آنان برای ارتقا کیفت و افزایش تولید خواهد شد و حتی می تواند به امر صادرات منجر شود.
وی افزود: صنایع بزرگ هم باید حمایت ویژه ای از صنایع کوچک استان داشته باشند.
وی در خاتمه ی سخنان خود به تامین مالی از محل تبصره ۱۸ اشاره کرد و گفت: در سال جاری در حدود ۹۰ میلیارد تومان از این تبصره به شرکت شهرکهای صنعتی تخصیص داده شد که که این مبلغ برای استان صنعتی خوزستان باید بسیار بیشتر باشد.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=6763

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت