تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1
استاندار خوزستان:

باید محصولات با ارزش افزوده بالا در خوزستان تولید شود

  • کد خبر : 10168
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۱۵
باید محصولات با ارزش افزوده بالا در خوزستان تولید شود
استاندار خوزستان گفت: باید محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید و در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم.

علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اشتغال خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: باید حتما راستی‌آزمایی شود که تسهیلات کارفرمایی پرداخت شده در استان منجر به ایجاد اشتغال شود. این مساله باید توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بررسی و صحت‌سنجی شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال بومی در خوزستان افزود: همه افرادی که در خوزستان زندگی می‌کنند بومی استان هستند و در بحث اشتغال بومی باید به کل استان نگاه شود نه اینکه بخواهیم هر شهرستان را جدا کنیم. این یک اصل است و مدیران در خصوص اشتغال نیروی بومی باید به این موضوع توجه داشته باشند که نیروی بومی به معنای کسی است که در خوزستان زندگی می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: باید به دنبال قانون یا فرآیندی باشیم که هر دستگاه یا شرکتی به دنبال نیروی کار است از طریق آن فرآیند نیرو جذب کند تا بتوان با روندی صحیح نسبت به جذب نیروی کار توسط دستگاه‌ها و شرکت‌ها اقدام کرد.

حسینی محراب با تاکید بر مهارت‌آموزی نیروهای کار در استان عنوان کرد: نیروی ماهر هیچگاه بدون کار نمی‌ماند و از این رو دستگاه‌ها نسبت به مهارت آموزی به نیروها توجه جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: آنچه شورای اشتغال دنبال می‌کند فکرها و ایده‌های جدید است. این ایده‌ها باید در فرهنگ ما خوزستانی‌ها شکل بگیرد. باید ایده‌های موفق را رواج دهیم و کارهای سنتی و آمارهایی که هیچ کمکی به ما نمی‌کنند را کنار بگذاریم.

استاندار خوزستان گفت: باید در صحنه عمل، امکاناتی که در استان وجود دارد و یا می‌تواند وجود داشته باشد را با هم افزایی استفاده و آن‌ها را ارتقا دهیم و از این ظرفیت‌ها و امکانات برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

حسینی محراب یادآور شد: مهمترین بحث در اشتغال این است که تولید استان به بازارهای مصرف هدف برسد و متناسب با بازارهای هدف در استان تولید داشته باشیم. اگر بتوانیم کالایی را به نرخ بازارهای بین المللی بفروشیم و محصولی را در این راستا تولید کنیم می‌توانیم به مساله اشتغال در استان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه باید محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید و در بازارهای بین‌المللی عرضه کنیم، تاکید کرد: در این زمینه باید بازارهای بین‌المللی را به خوبی مطالعه کنیم تا بتوانیم به این بازارها ورود کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت