تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

بازگشت به زندگی مشترک ۹۱۰ زوج خوزستانی متقاضی طلاق

  • کد خبر : 9077
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۵:۰۷
بازگشت به زندگی مشترک ۹۱۰ زوج خوزستانی متقاضی طلاق
سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: طی ۶ ماه نخست امسال ۹۱۰ زوج خوزستانی با بهره گیری از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی به کانون خانواده بازگشتند.

صادق خجسته بیان کرد: پنج هزار و ۲۹۸ مورد درخواست طلاق طی ۶ ماه نخست امسال در سامانه تصمیم (طلاق) به ثبت رسیده است که با برگزاری ۳۵ هزار و ۶۱۴ جلسه، ۹۱۰ زوج خوزستانی به زندگی مشترک بازگشتند و پرونده‌های باقی مانده نیز در دست اقدام است.

وی افزود: سازمان بهزیستی با راه اندازی سامانه ای به نام تصمیم (طلاق) با بهره گیری از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده وابسته به این سازمان و درراستای حمایت از خانواده با هدف کاهش نرخ طلاق، فرصتی مناسب برای تصمیم گیری منطقی زوجین فراهم کرده است.

وی ادامه داد: زوجین متقاضی طلاق توافقی نیز می توانند با ثبت نام در سامانه تصمیم به آدرس zaman.behzisti.net از خدمات تخصصی مراکز مشاوره بهره مند شوند و ثبت نام اینترنتی در این سامانه نخستین اقدام لازم برای انجام طلاق است.

خجسته اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت درخواست طلاق توافقی و فرایند پذیرش می توانند مرکز مشاوره مورد نظر خود را انتخاب کنند و بعدازآن پرونده به مراکز منتخب ارجاع می شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به این که ۱۷۱مرکز مشاوره زیر نظر بهزیستی در سطح خوزستان دایر است گفت: از این تعداد۶۰ مرکز به سامانه تصمیم متصل هستند و متقاضیان بعد از ثبت نام می توانند یکی از این مراکز را انتخاب و به آن مراجعه کند.

وی تصریح کرد: بعد از ثبت نام حداقل چهار تا پنج جلسه مشاوره با مدت زمان ۴۵ دقیقه برای زوجین برگزار می شود که در صورت نیاز و تشخیص مشاور، جلسات برای زوجین تمدید خواهد شد.

خجسته با بیان اینکه این مراکز با هدف گسترش فرهنگ مشاوره اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی رایگان در مناطق آسیب پذیر کرده است اضافه کرد: همچنین دوره‌های آموزش زندگی خانواده، آموزش پیش از ازدواج،آموزش مهارت های زندگی و آموزش بلوغ و نوجوانی از طریق افراد متخصص و کارشناسان این مراکز برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: در ۶ ماه سال جاری هفت هزار و ۱۳نفر از دوره آموزش زندگی خانواده ،۶ هزار و ۶۴ نفر آموزش پیش ازا زدواج و پنج هزار و ۲۲۹ نفر از دوره آموزش مهارت های زندگی بهره مند شدند.

وی بیان کرد: متقاضیان از راه برقراری تماس با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی می توانند از خدمات مشاوره رایگان استفاده کنند و یا با حضور در مراکز عمومی و تخصصی بهزیستی در سطح استان ازخدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

خجسته تاکید کرد: اگر متقاضی طلاق درپرونده ای پس از ارجاع به مراکز مشاوره به توافق نرسید به دفاتر خدمات پیشخوان قضایی مراجعه کند و نتیجه مشاوره به دادگستری اعلام می شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان آموزش مهمترین رکن در جهت پیشگیری از طلاق را آموزش عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح آموزش در مهارت های زندگی و پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق موثر است چون بیشتر درخواست های طلاق به دلیل بی بهره بودن از این موضوع است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9077

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت