تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

بازدیدهای ادامه‌دار استاندار چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آبی

  • کد خبر : 9601
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۱۶
بازدیدهای ادامه‌دار استاندار چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آبی
استاندار چهارمحال و بختیاری روز جمعه طی بازدید میدانی از تعدادی از طرح‌های آبرسانی این استان با ابراز رضایت از پیشرفت قابل توجه این طرح‌ها نوید آن را داد که بزودی این طرح‌ها با حضور رییس‌جمهور یا دیگر مقامات ملی به بهره‌برداری برسد.

غلامعلی حیدری به همراه معاون عمرانی و تعدادی از مدیران و فرمانداران پس از آنکه از نحوه پیشرفت یک طرح تصفیه‌خانه فاضلاب بازدید کرد، به شهرستان بن سفر کرد تا میزان پیشرفت اجرای بزرگترین و حیاتی‌ترین طرح آبرسانی این استان که از سال ۸۷ تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده و در طول این سال‌ها با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است را از نزدیک ارزیابی کند.

این طرح که یکی از مطالبات دیرینه مردم استان به شمار می‌رود و قرار است با انتقال ۴۱ میلیون مترمکعب، آب آشامیدنی نیمی از جمعیت استان را تامین کند و اکنون با همت دولت سیزدهم در آستانه بهره‌برداری قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در بازدید روز جمعه از تمامی بخش‌های این طرح از جمله تصفیه‌خانه، آبگیر و ایستگاه‌های پمپاژ دیدن کرد و با اعلام رضایت از میزان پیشرفت طرح تاکید کرد که این طرح زمانی به طور رسمی افتتاح می‌شود که تمامی بخش‌ها و جبهه‌های کاری طرح تکمیل شده باشد.

همچنین در این سفر به پیشنهاد شرکت آب منطقه‌ای استان و با تایید استاندار، اسم پروژه آبرسانی بن به بروجن به مجتمع آبرسانی حضرت قمربنی هاشم(ع) تغییر نام داده شد.

بازدیدهای ادامه‌دار استاندار چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آبی

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز مکلف شد تا جاده دسترسی آبگیر تا تصفیه‌خانه طرح به طول حدود ۱۴ کیلومتر را تسطیح و آماده‌سازی کند.

غلامعلی حیدری در این سفر با کارگران، پیمانکاران و سایر عوامل اجرایی دیدلر داشت و از تلاش شبانه‌روزی آنان تقدیر کرد و مطالبات و دغدغه‌های آنها نیز مورد بررسی قرار داد.

پس از آن استاندار چهارمحال و بختیاری به شهرستان فارسان و شهر باباحیدر سفر کرد و از سد باباحیدر دیدن کرد.

سد غدیر باباحیدر نزدیک به ۱۴ سال به طول انجامیده است اما این طرح نیز با همت دولت سیزدهم و تزریق اعتبار مناسب در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

این سد قرار است آب شرب، صنعت و کشاورزی شهرستان فارسان را تامین کند و به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری مخزن این سد به عنوان طرح پدافندی در موارد بحرانی و ضروری آب شهرکرد را نیز تامین می‌کند.

منبع اصلی آب این طرح از ۲ سرشاخه سراب و بردی تشکیل شده که شاخه اصلی آن از سرشاخه سراب است که از طریق چشمه‌ای به همین نام تغذیه می‌شود.

غلامعلی حیدری در محل اجرای این سد در جمع پیمانکاران و عوامل اجرای طرح با عرض خداقوت به کار شبانه‌روزی آنها، اظهار داشت: اجرای این طرح در مدت زمان کوتاه یک کار بزرگ و در نوع خود رکوردشکنی به شمار می‌رود و نشان‌دهنده اراده و همت عوامل برگزاری و مجریان بوده است.

وی همچنین با قدردانی از همراهی و صبوری مردم برای طولانی شدن تکمیل این طرح، افزود: بهره‌برداری هرچه سریع‌تر این طرح در دل مردم منطقه امیدآفرینی می‌کند.

بازدیدهای ادامه‌دار استاندار چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آبی

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سازه سد در آستانه بهره‌برداری است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ آبان آبگیری شود و دنبال این هستیم که با حضور رییس‌جمهور یا یکی از شخصت ملی افتتاح شود.

حیدری تاکید کرد: شبکه آبرسانی طرح هم کار بزرگی است به‌طوری‌که طرحی که باید ظرف سه سال اجرا می‌شد در مدت زمان ۶ ماهه در حال تکمیل است و امید می‌رود بزودی تکمیل شود تا بتوان آب پایدار کل شهرستان را از این طریق تامین کرد.

وی در خصوص تقویت اعتبارات طرح نیز گفت: پس از آنکه دولت برای خرید محصول راهبردی‌ (استراتژیک) گندم سه برابر آنچه پیش‌بینی شده بود اعتبار اختصاص داد، تزریق اعتبار به طرح‌های عمرانی با وقفه همراه شد اما از این ماه روند تزریق اعتبارات روند عادی خود را طی می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان سفر یک روزه خود در بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب استان، از طرح تصفیه‌خانه کوانک که این طرح نیز امروز به نام علیمردان خان با هدف بزرگداشت مقام مشاهیر و مفاخر استان، نامگذاری شد.

این طرح نیز که در دولت سیزدهم وارد مرحله اجرا شده از پیشرفت خوبی برخوردار است و رضایت استاندار را به همراه داشت.

این طرح در مسیر انتقال آب کوهرنگ به شهرکرد قرار دارد و با نصب فیلترها و حوضچه‌های آرامش در مواقع ضروری در کاهش کدورت آب نقش بسزایی دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است اما در حدود ۸۰ درصد از نیاز خود را از آب‌های زیرزمینی تامین می‌کند که با ممنوعه و ممنوعه بحرانی شدن هر ۱۰ دشت اصلی این استان، استفاده از آب‌های سطحی برای تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت این استان را به یک ضرورت اجتتاب‌ناپذیر تبدیل کرده است.

بازدیدهای ادامه‌دار استاندار چهارمحال و بختیاری از طرح‌های آبی
لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=9601

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت