تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
3
رئیس سازمان آتش‌نشانی اهواز:

ایمنی بازارچه “حصیرآباد” اهواز باید بررسی شود/ کسبه ایمن‌سازی نکرده‌اند

  • کد خبر : 8886
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
ایمنی بازارچه “حصیرآباد” اهواز باید بررسی شود/ کسبه ایمن‌سازی نکرده‌اند
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به آتش‌سوزی شب گذشته در بازارچه حصیرآباد، بر لزوم بررسی ایمنی مغازه‌ها و فضای این بازارچه تاکید کرد.

ابراهیم قنبری اظهار کرد: شامگاه جمعه (۲۸ مهرماه) از طریق تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، گزارش وقوع آتش‌سوزی در دو مغازه و دو انبار وسایل یونیک فولیکا و وسایل خانگی در بازارچه حصیرآباد اهواز اطلاع‌رسانی شد.

وی با اشاره به جلوگیری از سرایت آتش به مغازه‌های دیگر افزود: در پی این حادثه پنج خودرو و ۱۲ آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند که با اقدام به موقع آتش‌نشانان، آتش در ۲۵ دقیقه و با کمترین خسارت، مهار شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه در پی این حادثه یک آتش‌نشان مصدوم شد که توسط اورژانس یه بیمارستان اعزام شد، گفت: علت حادثه و میزان خسارات وارد شده در حال بررسی است.

ایمنی ضعیف بازارچه حصیرآباد

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد وضعیت ایمنی بازارچه حصیرآباد ضعیف است و با توجه به قدمت و سن ساختمان‌ها و جدی نگرفتن ایمن‌سازی توسط کسبه، باید بازدید و بررسی از آن انجام شود و کسبه هم به رعایت نکات اولیه ایمنی مانند سیم‌کشی برق، سیستم اعلام حریق، سیستم اطفای حریق و ایجاد فضای کافی برای تردد در مغازه دقت کنند. 

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: کسبه باید از مسدود کردن راه تردد در داخل مغازه خودداری کنند و در زمان چیدن تجهیزات و کالاها، مسیر منتهی به اتصالات برق را مسدود نکنند. باید از پر کردن مغازه‌ها و انبارها و ایجاد شرایط تونل مانند پرهیز شود زیرا این کار در زمان امدادرسانی و پشتیبانی منجر به ورود خسارت زیاد و سخت شدن شرایط مهار حریق برای همکاران ما می‌شود.

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8886

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت