تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

ایده دولت سیزدهم در ساخت سکونتگاه‌های جدید ساحلی در خوزستان

  • کد خبر : 8510
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
استاندار خوزستان بیان کرد: قرار است طبق ایده جدید دولت سیزدهم، سکونتگاه‌های جدید ساحلی در نوار طولانی مرزهای جنوب و شمال کشور از جمله خوزستان شکل گیرد.

دکتر علی اکبرحسینی محراب روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان اظهار کرد: در این راستا باید فعالیت‌های اقتصادی دریامحور مانند شیلات، کشتیرانی مسافربری، باری و مسائل زیربنایی لحاظ شود.

وی افزود: بر اساس گزارش مشاور طرح مطالعاتی وزارت راه و شهرسازی، ۴۶ مورد در طول ساحل مرزی کشور برای چهار استان جنوبی خلیج فارس و دریای عمان تعیین که سهم خوزستان پنج شهرستان پیشنهاد شده است.

حسینی محراب ادامه داد: قرار است این موضوع در کارگروه‌های کارشناسی، مورد بررسی و بازبینی قرار گرفته و بهترین نقاط استان برای سکونتگاه‌های ساحلی انتخاب شود.

استاندار خوزستان گفت: باید در کمیسیون‌های مربوطه، شرایط کشتیرانی، موج شکن‌ها، اسکله‌ها و وضعیت زندگی مردم ساکن در این نواحی، سهولت رفت و آمد و فرآیند بازرگانی و صیادی مورد بررسی قرار گیرد.

حسینی محراب اضافه کرد: در نتیجه بر اساس مشورت با مشاور وزارت راه و شهرسازی، طراحی یک طرح کامل و جامع متناسب با شرایط خوزستان و به روز ضروری است.

وی در این نشست مطرح کرد: ساخت سکونتگاه‌های جدید در سواحل خوزستان توسط وزیر راه و شهرسازی و تیم آنها با جدیت و بر اساس مطالعه کارشناسی دنبال شده است.

حسینی محراب ادامه داد: لازم است تحقیقات بیشتر و جامع تری در مورد توسعه این سکونتگاه‌ها با کمک مشاوران آگاه به دریا و سواحل صورت گیرد و نخبگان نیز بر روی این مساله اتفاق نظر دارند.

استاندار خوزستان گفت: تمرکز بر روی یک نقطه، سبب رشد و پویایی بیشتر می‌شود چون باید در مقابل کشورهای حاشیه خلیج فارس کار قابل رقابت ارائه شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز گفت: هزینه زیرساخت، شرایط زیست محیطی و داشتن معارض از جمله مواردی است که ساخت سکونتگاه‌های ساحلی جدید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دکتر مهرداد نیکو افزود: ماهشهر، آبادان و هندیجان از جمله شهرهای پیشنهادی برای ساخت سکونتگاه‌های ساحلی است.

وی توضیح داد: از جمله پیشنهادات کارگروه زیربنایی شامل اجرای طرح‌های مرغداری در هفتگل، ذخیره سازی و نگهداری غلات سیلو درکوت عبدالله، مرغ گوشتی در لالی، مجتمع گردشگری در دزفول، احداث نهالستان در شوشتر، برنج‌کوبی در حمیدیه و طرح بسته‌بندی سبزیجات و صیفی‌جات تازه در دزفول است.

نیکو ادامه داد: احداث طرح کشتارگاه صنعتی در باغملک به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و طرح شهرک هوشمند پارسه در بندر ماهشهر به مساحت ۵۰ هکتار نیز از دیگر طرح‌های پیشنهادی محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در ادامه این نشست توضیح داد: تمام موضوعات مربوط به سکونتگاه‌های ساحلی با حضور رییس جمهوری مطرح شده و در خوزستان با داشتن ظرفیت‌های فراوان قابل اجرا است.

محمد خانچی افزود: این اقدام در راستای رفع برخی محرومیت‌های استان، مدیریت ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تعرض به حاشیه ساحل اهمیت دارد که باید به عنوان یک الگوی مناسب تعیین شود.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8510

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت