تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:

اولویت‌های کشاورزی خوزستان زمینه ساز توسعه اقتصادی هستند

  • کد خبر : 7919
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲:۳۹
اولویت‌های کشاورزی خوزستان زمینه ساز توسعه اقتصادی هستند
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، طرح زراعت چوب، تکمیل زنجیره‌های ارزش خرما و شیلات، کشت گلخانه‌ای و آبیاری‌های زیر سطحی را از جمله اولویت مصوب شده کشاورزی خوزستان برشمرد و این اولویت‌ها را عامل تحول و توسعه اقتصادی استان عنوان کرد.

محمد راضی جلالی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با حضور سید مجید موسوی، مدیر کل استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از مهم‌ترین اولویت‌های کشاورزی استان به شمار می‌رود گفت: برای توسعه و عملیاتی شدن فاز دوم این طرح اعتبار خوبی در سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است که ۳۰ همت از واگذاری ۲۰ درصد سهم دولت در نیشکر و ۵۰ همت از فاینانس به خود اختصاص خواهد داد.

وی به پیگیری طرح زراعت چوب در بستر ۲۹۰ هزار هکتاری و کشت گلخانه‌ به عنوان ۲ طرح مهم اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ هکتار طرح آبیاری زیر سطحی به صورت آزمایشی در برخی مجموعه‌های نیشکر انجام شده که به یاری خداوند نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

معاون استاندار با بیان اینکه کشاورزی باید از جنس مردم و برای مردم باشد توضیح داد: ارتباط بین مجموعه‌های مدیریتی حلقه ترویج کشاورزی با مجموعه کشاورزان باید تقویت شود.

اولویت‌های کشاورزی خوزستان زمینه ساز توسعه اقتصادی هستند

خوزستان در خط مقدم جبهه اقتصادی

رییس پیشین سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز با بیان اینکه خوزستان در سالیان گذشته در جنگ تحمیلی و اکنون در زمینه اقتصاد کشور در خط مقدم قرار دارد گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش کنیم حداکثر نیاز استان و کشور تامین و تولید شود.

رحمت‌اله پریچهر با اشاره به اینکه خوزستان همچنان قطب اول کشاورزی کشور است توضیح داد: خدمت در خوزستان یک افتخار است و امید است همه تلاش‌های به تولید بیشتر بی‌انجامد.

وی بر توجه ویژه مدیریت استان به حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: استاندار خوزستان کشاورزی را محور توسعه می‌داند از این رو با پیگیری‌های موثر وی، فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری اجرایی می‌شود که نوید بخش خوبی برای حوزه کشاورزی استان خواهد بود.

پریچهر طرح زراعت چوب را دیگر برنامه مهم استان در حوزه کشاورزی خواند و گفت: اجرایی شدن کامل این طرح می‌تواند چهره اقتصاد استان را متحول کند.

اولویت‌های کشاورزی خوزستان زمینه ساز توسعه اقتصادی هستند

تشکل‌های کشاورزی خانه اول من هستند

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار کرد: تشکل‌های کشاورزی خانه اول من هستند و راهکارهای توسعه و تقویت کشاورزی در استان را پیگیری می‌کنیم.

مجید نبی‌پور به تقویت تشکل‌های کشاورزی، کشاورزان و فعالان این حوزه تاکید کرد

وی بیان کرد: به عنوان یک فیزیولوژیست راهکارهای و ابزار تولید را می‌دانم اما مدیریت نیرو و منابع در سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم و ضروری است و تلاش ما این است به دور از حواشی در حوزه مدیریتی با استفاده از امکانات موجود افراد کارشناس و متخصص در این حوزه را تربیت کنیم که هم منافع سازمان و آینده سازمان تامین شود.

سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان کرد: دوست دارم کشاورزان وخانواده کشاورزان من را از خودشان بدانند و براساس برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سازمان حمایت کنند.

وی بیان کرد: وی در ادامه به دلایل افزایش و کاهش تولید، نظام‌های بهره‌برداری، کارکرد سازمان جهاد کشاورزی در استان، افزایش سطح کشت، آبیاری تکمیلی در اراضی دیم، افزایش عملکرد در واحد سطح، طرح مزارع آزمایشی براساس اقلیم‌های مختلف در هر شهرستان، کاهش تلفات پس از برداشت و…پرداخت و برنامه خود در حوزه‌های مختلف را به صورت مختصر ارایه داد.

اولویت‌های کشاورزی خوزستان زمینه ساز توسعه اقتصادی هستند

در پایان این نشست با حضور سید مجید موسوی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی از “رحمت‌اله پریچهر”، رییس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان قدردانی و “مجید نبی‌پور” به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی شد.

خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است از این میزان اراضی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار استان اراضی آبی و حدود ۳۰۰ هزار هکتار نیز در دسته اراضی دیم به شمار می روند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=7919

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت