تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

اورژانس اجتماعی خوزستان به شبکه بی‌سیم اختصاصی مجهز شد

  • کد خبر : 8314
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۰
مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان طی آیینی با حضور معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور به شبکه بی سیم اختصاصی مجهز شد.

مهری سادات موسوی در آیین تجهیز بی سیم تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان در محل اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به تسهیل و ارایه خدمات به جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: بیسم‌های مورد استفاده در مراکز اورژانس اجتماعی از نوع (poc) هستند که با بیسم‌های آنالوگ تفاوت دارند و ازاین جهت کارشناسان می‌توانند در مرکز با میدان ارتباط تک به تک برقرار کنند.

وی با بیان اینکه این بیسیم‌ها ارتباط استانی را نیز میسر می‌کنند، افزود: هنگام بحران نیز بی‌سیم‌های تخصصی ارتباط کشوری و ملی را بین کارشناسان اورژانس اجتماعی امکان پذیر می‌کنند و امکان ارتباط تصویری و ثبت اطلاعات و رصد را در زمان مداخله در بحران برای مددکاراجتماعی فراهم می‌کنند.

معاون سلامت اجتماعی بهزیستی با بیان اینکه تجهیز مراکز به بی‌سیم اختصاصی باعث سهولت فعالیت و ارتباط مناسب بین تیم مددکاری در مرکز اورژانس اجتماعی می‌شود، اظهار امیدواری کرد این امکان به مداخله در بحران به شکل مناسب به جامعه هدف بهزیستی کمک کند.

موسوی با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۶ بی‌سیم در مراکز اورژانس کشور وجود دارد، بیان کرد: این طرح به شکل پایلوت از بهمن ماه سال گذشته در استان تهران آغاز شد و در مراکز استان نیز در حال راه اندازی است و طی ماه‌های آینده نیز همه مراکز اورژانس اجتماعی مجهز به بی‌سیم اختصاصی می‌شوند.

وی افزود: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان درشهر اهواز به ۱۲ بی سیم اختصاصی تجهیز شد و برای شهرستان‌ها نیز با توجه به خریداری بیسیم‌ها به صورت گام به گام این طرح اجرا می‌شود.

اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان به شبکه بی‌سیم اختصاصی مجهز شد

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این آیین با اشاره به تجهیز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ به بی‌سیم اختصاصی بیان کرد: امید است سرعت مددکاران اجتماعی اورژانس برای ورود به مداخلات اجتماعی و بحران‌ها در مراکز اورژانس افزایش پیدا کند.

مهران کریمیان از شهروندان خواست در بحران‌های اجتماعی و یا درمواردی از قبیل سالمند آزاری، کودک آزاری، همسرآزاری یا هر نوع آسیب اجتماعی در سطح شهر با اورژانس اجتماعی۱۲۳ بهزیستی تماس برقرار کنند تا از خدمات تخصصی این مراکز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: شبکه بی‌سیم مرکز اورژانس اجتماعی در جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به جامعه هدف و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مداخله در بحران راه اندازی شده است.

برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

به گزارش ایرنا معاون سلامت اجتماعی بهزیستی کشور در سفر خود به خوزستان روز گذشته علاوه بر نشست با شورای معاونان بهزیستی دزفول از تعدادی از مراکز بهزیستی در این شهر بازدید کرد.

وی همچنین در ادامه سفر به استان خوزستان امروز به همراه مدیرکل و معاونین امور اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی بهزیستی خوزستان و رییس بهزیستی اهواز از بخش‌های مختلف مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده گلشن آل طاها در اهواز بازدید کرد و به بررسی چالش‌ها و نیازها و خدمات ارائه شده به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها پرداخت.

موسوی در ادامه به مناسبت هفته ملی کودک هدایایی به کودکان تحت آموزش این مرکز اهدا و از کارگاه آموزشی و توانمندسازی قالی بافی این مرکز “ویژه مادران کودکان کار و خیابان” بازدید کرد.

اورژانس اجتماعی خوزستان به شبکه بی‌سیم اختصاصی مجهز شد

جامعه هدف سازمان بهزیستی در کشور شامل سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار و خیابانی، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=8314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت