تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1
شهردار اهواز:

انواع مشکلات شهری در اهواز انباشته شده است/به فرصت‌طلبان، اجازه انشقاق ندهیم

  • کد خبر : 10105
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۳:۲۵
انواع مشکلات شهری در اهواز انباشته شده است/به فرصت‌طلبان، اجازه انشقاق ندهیم
شهردار اهواز با بیان اینکه شورا محل شور و مشورت است، گفت: در مشورت و نظام شورایی باید ظرفیت افزایش یابد و تضارب افکار را بپذیریم و باید با حفظ حرمت‌ها تلاش شود که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و خروجی آن به نفع مردم رقم بخورد.

رضا امینی در آیین بهسازی و بهره‌برداری از ۱۰ زمین ورزشی روباز با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: شاهد کشته شدن زنان و کودکان مظلوم و بی‌پناه غزه توسط رژیم صهیونیستی هستیم؛ امیدوارم هر چه زودتر عمر این رژیم خبیث و غاصب تمام و شر آن از سر مردم مظلوم منطقه کم شود.

 وی افزود: در نقطه حساسی از تاریخ شهرمان قرار داریم و باید به برخی نکات توجه شود تا ثمره فعالیت و هماهنگی‌های آن به نفع مردم و افزایش سرمایه اجتماعی منجر شود.

شهردار اهواز بیان کرد: فلسفه انقلاب اسلامی پرهیز از زورگویی، استکبار و خودخواهی‌های مستکبران بود که منتج به انقلاب اسلامی شد و بر مبنای رأی و نظر مردم، رژیم شاهنشاهی سقوط کرد و با ابتکار حضرت امام(ره)، انقلاب اسلامی بنیان نهاده شد بنابراین انقلاب ما انقلاب مردم پایه است.

امینی گفت: در طول سال‌ها عمر انقلاب اسلامی، هر روز مشارکت مردم در ادای تکلیف شهری و میهنی‌شان بیشتر شده است و انتظار از مدیران این است که بتوانند حق مردم عزیز را ادا کنند. آماری از میزان شهدایی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون استخراج شده است و بر اساس این آمار و با توجه به حدود ۳ هزار پست حساس در کشور، مشخص شد بابت هر پست عالی و حساس کشورمان ۷۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب شده است یعنی برای هر صندلی مدیران ارشد کشور، یک عاشورا اتفاق افتاده است و جوانان زیادی پرپر شده‌اند.

وی تصریح کرد: این مسئولیت‌ها به عنوان امانت و توفیقی برای خدمت به مردم از ناحیه خداوند متعال به مدیران هدیه داده شده است. بنابراین قداست این مسئولیت‌ها بسیار سنگین و حساس است و باید مراقبت کنیم تا با سوءاستفاده‌هایی که مخصوصاً در سرزمین ما رخ می‌دهد، نتایج و برون‌دادها منطبق بر خواسته‌های دشمن نباشد.

شهردار اهواز گفت: دشمن به خوزستان طمع دارد و حاکمیت نظرهای خوب و مثبت و عمیقی به خوزستان دارد. بنابراین شایسته نیست با اقداماتی مانع از پیشرفت شهر، استان خوزستان و کشور شویم. تک تک ما مدیران و با مشارکت شهروندان عزیز در این حوزه نقش اساسی داریم.

وی عنوان کرد: در ادامه انقلاب اسلامی اصول زیادی عملیاتی شد که یکی از اصول که پس از ۲۰ سال محقق شد، برقراری نظام شورایی در شهرها و روستاها بوده است. بیش از ۲۴ سال از تشکیل شوراها در کشور می‌گذرد و خانواده نزدیک به ۱۲۰ هزار نفری در شوراها فعال هستند و به عنوان نمایندگان مردم برای مشارکت در تعیین سرنوشت مردم بر عملکرد شهرداری‌ها نظارت دارند.

امینی ادامه داد: علقه، عاطفه و انسجام بین بخشی بین دو وجه مدیریت شهری یعنی شورا و شهرداری وجود دارد. شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مدیریت شهری را فرماندهی و راهبری کند و حتماً باید افرادی به عنوان ناظر نظارت کنند تا خدمت‌رسانی به مردم در مسیر درست انجام شود. در یک بازه زمانی کار شهرداری‌ها با نام بلدیه، جمع‌آوری زباله و نظافت شهرداری بود و وظیفه دیگری نداشتند. اما امروز شهرداری‌ها در همه ابعاد زندگی مردم وظیفه و نقش اساسی دارند بنابراین باید افکار و اندیشه‌های متعدد، متنوع و بعضاً متضاد در کنار هم قرار بگیرند تا برون‌داد آن‌ها موجب تحول در شهر برای مردم شود.

وی عنوان کرد: شهرداری بر اساس سیاست‌هایی که شورای شهر تنظیم و اعتباراتی که مصوب می‌کنند، حرکت می‌کند و به مردم خدمات ارائه می‌دهد. در سطح کشور هر شهرداری با موضوعاتی مواجه است که بخش مهمی از توان و انرژی شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد. مجموعه چالش‌هایی که در شهرداری‌های کشور وجود دارد در شهر اهواز جمع شده است و هر یک از این چالش‌ها می‌تواند شرایط را برای مدیریت شهری سخت و شهرداری را از اهداف خود دور کند.

شهردار اهواز گفت: آنچه موجب وضع موجود در شهر اهواز شده، بی‌توجهی به مبانی و زیرساخت‌های شهری و غفلت در بعضی از موارد بوده است. البته این گفته نافی زحمات گذشتگان نیست اما به نظر من به شأن و منزلت اهواز توجه کافی و وافی نشده است. انواع مشکلاتی که در کشور وجود دارد در اهواز انباشته شده است. بنابراین طبیعی است که به همان میزان، انرژی برای رفع این مشکلات نیاز باشد و برای این کار به هم‌افزایی و همدلی، کار جهادی و شبانه‌روزی، پاکدستی، صداقت و امانت‌داری در حفظ بیت‌المال و حقوق مردم نیاز داریم.

امینی با بیان اینکه باید با همه انرژی و توانمندی‌ها در کنار هم قرار بگیرند، عنوان کرد: با توجه به اینکه سابقه عضویت در شورای شهر داشته‌ام از روی برادری نکاتی را عرض می‌کنم. شورا محل شور و مشورت است. در مشورت و نظام شورایی باید ظرفیت افزایش یابد و تضارب افکار را بپذیریم و باید با حفظ حرمت‌ها تلاش شود که اندیشه‌های مختلف در کنار هم قرار بگیرند و خروجی آن به نفع مردم رقم بخورد.

وی افزود: حرف‌های غیرضروری و نکات غیرمطلوب، قطعاً برنده‌ای نخواهد داشت و هم مردم و هم شورا و شهرداری ضرر می‌کنند و کسانی که به ریش همه ما می‌خندند همان کسانی هستند که فضای اختلاف را راهبری می‌کنند. هر چند تعداد این افراد در مقابل عظمت کاری که در حاکمیت و شهرداری در حال انجام است بسیار کم و ناچیز است اما گاهی پشه در یک فضا با سر و صدایی که ایجاد می‌کند مانع از خواب انسان می‌شود و یک عنصر کوچک مانع از حفظ آرامش و امنیت در یک مجموعه می‌شود.

شهردار اهواز گفت: این نکات را عرض کردم تا همه بدانند که امروز نیاز داریم از خوزستان یک صدای واحد به مسئولان دولتی و حاکمان پایتخت برسد. انسجام، همدلی، وحدت و برادری و کار جمعی باید به عنوان یک الگو مانند دیگر الگوهای فرهنگی که از خوزستان به کل کشور صادر می‌شود را ببینند تا حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر از برنامه‌های خوزستان داشته باشند. در غیر این صورت هم منابع به سمت و سوی بخش‌های مختلف و دیگر مناطق کشور  می‌رود و هم تکالیفمان بلاتکلیف می‌ماند. استدعا دارم هر کسی می‌تواند به این وحدت و همدلی کمک کند.

وی افزود: کینه‌توزی‌ها، رقابت‌های منفی، اطلاعات غیرضرور و به کار بردن مسائل غیرمفید که حاصل شیطنت‌های بیرون از مدیریت شهری هستند، آفت بزرگ و سم مهلکی برای برنامه‌هایی هستند که مردم می‌توانند از آن‌ها منتفع شوند.

امینی با بیان اینکه امروز ۱۰ زمین ورزشی به نوجوانان و جوانان اهوازی اهدا شده است، گفت: در بخش فرهنگی و ورزشی که یکی از ارکان زندگی اجتماعی است اعتبارات خوبی توسط شورای شهر مصوب شده و در حال جذب است و اقدامات خوبی در این خصوص در حال انجام است اما اصل همه این اتفاقات و فلسفه حضور هر هفته در محله، برای مشارکت بیشتر و مداخله بیشتر شهروندان برای اعلام اولویت‌های محلی برای برنامه‌ریزی‌ها است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به اهداف برنامه و بودجه سالیانه برسیم و سیاست‌ها را محقق کنیم باید به خوبی از فرصت‌های طلایی خدمت استفاده کنیم. هر چه حاشیه‌ها بیشتر و بزرگ‌تر شود از متن بیشتر دور می‌شویم و هر چه موضوعات غیرمرتبط و غیرضروری جا باز کند طبعاً مطالب اصلی ضعیف‌تر و جمع و جورتر می‌شود و از صفحه مدیریت کنار می‌رود.

شهردار اهواز ادامه داد: ما با عملکرد کیفی می‌توانیم بهره‌وری و برون‌دادمان را بیشتر کنیم. همه معتقد هستیم که صندلی‌های مدیریت، گردان هستند و هر از گاهی زیر پای یک مدیر هستند و به کسی وفا ندارند، بنابراین باید از این فرصت مغتنم برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بخواهیم به عنوان مدیران، مردم را همراه و همکار خود و مشارکت جمعی آن‌ها را جذب کنیم ابتدا باید خودمان انسجام تیمی را حفظ کنیم، مراقب باشیم و اجازه ندهیم حسادت‌ها، کینه‌ورزی‌ها و دشمنی‌های افرادی که دست‌شان از بیت‌المال کوتاه شده است و فرصت‌طلبانی که دیگر نمی‌توانند از رانت اطلاعاتی و ارتباطی استفاده کنند و منافع مردم را به یغما ببرند، از روزنه‌ها وارد شوند و بین بخش‌های مختلف حاکمیت انشقاق ایجاد کنند.

امینی گفت: اگر نمایندگان مردم و مدیران استانی با هم‌افزایی و انسجام و همدلی انرژی‌هایشان را روی هم بگذارند می‌توانند بخشی از مشکلات شهر را کاهش دهند در غیر این صورت فرصت زود تمام می‌شود و آنچه برای ما می‌ماند حسرت و آه و افسوس از این فرصت‌های از دست رفته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://behinkhabar.ir/?p=10105

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزش و پرورش خوزستان اجتماعی اخبار اندیکا اخبار اهواز اخبار ایران اخبار خرمشهر اخبار خوزستان اخبار شوش اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان استانداری خوزستان اقتصاد اهواز ایران تیم_شهید_علی_مدد_طاهری خوزستان دانشگاه شهید چمران اهواز دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دکتر حبیب حی‌بر دکتر سید محمد علوی سازمان آب و برق خوزستان سازمان جهاد کشاورزی خوزستان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی شرکت لوله‌سازی اهواز علی خنیفر علی قربانی فولاد اکسین فولاد اکسین خوزستان مجلس شورای اسلامی محمد سبزه زاری محمد سبزه‌زاری محمد کعب عمیر محمد کعب‌عمیر مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدیرکل هواشناسی خوزستان مذهبی مرکز بهداشت خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هواشناسی خوزستان ورزش وزارت آموزش و پرورش پیشرفت_ایران پیشرفت_خوزستان کوروش مودت